Gå til innhold

Noen som har vært til København med DFDS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på tur om et par uker og lurer på noen ting siden det ser ut som om jeg kan bli ganske så alene på denne turen. Forsøker å planlegge litt bare.

Er det butikker og sånne ting i området rundt der båten legger til eller må man hive seg i en taxi og dra inn til København?

Hva er billigere i Danmark enn i norge, tenker ikke på alkohol og matvarer. Men klær, scrappeting, sko ol.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går gratis busser fra kaia og inn til sentrum. Veldig lite rett ved båten :)

Det meste koster det samme ca, litt dyrere pga kroneverdien nå. Vi tok båten i desember, og skal ta den igjen i februar :)

Skrevet

Takk for svar.

Kjekt å vite om den bussen da. Kjipt at det ikke er billig i Danmark. Har ikke så mye å shoppe for nå egentlig. Ja,ja.. jeg får jo dekket turen om ikke annet :-)

Skrevet

Vi tok taxi vi, vi skjønte ikke bedre :) Hehe, tok taxi helt opp til tivoliet og gikk nedover igjen.

Men noen av mine venninner sier de pleier å gå oppover fra kaia. Men det er bare å spørre båtdamene bak dfdsskranka.

HM, ting er vel ikke så mye billigere der egentlig. Mest i taxfreen. Hehe, men da vi var der var det masse masse salg :)

Skrevet

vi gikk med barnevognen til sentrum, deilig tur hvis det er bra vær, og så tok vi bussen tilbake. kjempekoselig tur, fikk kjøpt masse kule klær og prøvd brudekjoler....

Skrevet

Har vært i Danmark, København flere ganger med DFDS. Vi var der i sommer med sønnen vår på 5mnd(var det da), var veldig fint tilrettelagt med lugar og sånn på båten. Det er lagt opp til at man spiser på båten, så det drar opp prisen ganske mye...selv om turen i seg selv er billig.

Vi pleier å shoppe litt når vi er der, mest fordi vi ikke tar oss tid til det når vi er hjemme, ikke fordi det er mye å tjene på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...