loviss Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 heisann.. Er idag 10+6 dager på vei...men i det siste har jeg ikke merket noe,kvalmen har begynt å avta å puppene er heller ikke ømme lenger. Var på tidlig ul i uke 6 og uke 8,da sto alt bra til. Men er redd det nå kan være dødt,siden jeg ikke merker noe. Har tatt en clear blue digital test som viste gravid,men klarer ikke å slappe av da heller. Kan den slå ut positivt selv om jeg kanskje kan ha fått en MA? i hvor lenge etterpå slår den positivt...? jeg ønsker ikke å gå rundt å tro at alt er bra,men så får jeg etter en stund vite at det ikke lever. Det hadde tatt fulstendig knekken på meg!!! Noen som kan fortelle meg å hjelpe meg?
LillyMy+1<3 Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Jeg hadde en MA i fjor sommer, og da tok jeg en test før jeg fant ut at fostre var dødt, og da hadde jeg en MA. Vil tro at så lenge fostre fortsatt er i livmoren, så produseres hcg desverre! Jeg fikk blødning i uke 13-14 og brukte 2 dager på å mase meg inn på legevakta (var i en helg dette..) før jeg ble sendt på sykehuset og UL. Håper virkelig ikke at du har en MA!! Alle symptomene min avtok også, men var til jordmor og hun sa at det var helt normalt i den tiden..
LillyMy+1<3 Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Var til jordmor 1 dag før blødningen altså..
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Hvis du er bekymret må ta kontakt med lege eller JM slik at du kan få en time og få status på hvordan det er - altså om det er liv eller ikke. Ta kontakt med en gang, er ikke noe vits i at du går rundt og lurer og bekymrer deg - bedre å ta kontakt med en gang og bedre å ta kontakt en gang for mye eller en gang for lite... Hvorfor tror du fosteret er dødt? Det er jo veldig liten sannsynlighet å miste når du er så langt på vei? Tror det bare er 2% sjanse for å miste jeg... Du er jo 11 uker på vei og da er det jo helt normalt at du mister de fleste svangerskapssymptomer, så deilig da - å snart gå inn i 2 trimester og kunne "leve" litt igjen... Lykke til da - men jeg både tror og håper at spiren din sitter!!! Klems
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Kanskje du skulle tatt kontakt med legen din, så slipper du å gå rundt å lure. Det kan jo være at du bare er heldig med at kvalmen har avtatt. Jeg ville tenkt at det er bedre å snakke med lege om dette. Håper alt er i orden uansett og at du finner ut av det.
VinterSol+2 Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 veldig mange opplever at kvalmen avtar og sånn som du beskriver når de runder 10 uker. dette er fordi du nå har et foster i magen, og ikke et embryo! Du går rett og slett over i en ny fase i svangerskapet! da min lille gutt døde i MA, merket jeg det, men mer psykisk enn fysisk, egentlig, -og jeg var godt inne i 2.trimester. hcg'et forblir i kroppen lenge, så å ta flere graviditetstester er bare unødvendig. Jeg testet positivt 6 uker etter at jeg hadde født den lille engelen min. Men det er svært liten sannsynlighet for at det er noe galt med barnet ditt, det er som regel bare det at du nå erklar til å gå over i 2.trimester! For de aller fleste gir jo kvalmen seg og sånn! Men er du usikker, snakk med legen din om det, ikke gå og bær på dette alene!
LadyLuca Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Hvis du ikke har blødd eller noe,så er sikkert alt bra me fosteret.. det er jo i uke 10 alle organer blir ferdigdannet (står det i gravid bladet) så da kan sikkert symptomene forsvinne samtidig.. får håpe det da.. Lykke til.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 med nr 1 forsvant kvalmen i uke 11...puppene var heller ikke særlig ømme..husker jeg bare var glad;-) jeg har også opplevd at fosteret sluttet å leve (antakelig i uke 8, merket det pga blødning i uke 10)...da forsvant egentlig ikke symptomene..puppene var kjempevonde og testene var positive... så jeg tror du kan slappe helt av..dette går helt sikkert bra, du har jo sett at det er liv;-)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 ingen grunn til å bekymre seg.. Jeg mistet alle mine symptomer rundt uke 8.. Alt er bra inni der Bare heldig som slipper symptomene
*toppris* Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 er nok ingenting å bekymre seg for:) men istedenfor å bekymre seg så ta en tlf til legen din, kanskje de klarer å finne hjertelyden så kan u høre at alt står bra til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå