LilleBjella Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Skal ha bilen å service og EU-kontroll i vår. Hverken jeg eller mannen min har mye kunnskaper om bil. Har fått tips om å først få bilen undersøkt av NAF og få en liste som vi kan levere til verkstedet, om hva som skal fikses. For å unngå at de finner feil bare for å tjene penger på det. Noen som et hva dette koster hos NAF? Kanskje vi bør melde oss inn rett og slett? Også fått råd om å bruke f.eks snap drive, i stedet for et merkeverksted. Lurt? Erfaringer? Bilen er 2003 modell og har kjørt ca 80 000. Så garantien har gått ut, og det samme har reklamasjonstiden.
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Ut fra den erfaringen vi har med snapdrive, er de helt rå på å finne "feil", bare for å tjene penger, de fant feil for over 12000 på en bil vi hadde, så satte vi den inn hos noen andre, skifta ei foring til 500 kr, og bilen var godkjent. Så ville definitivt ikke brukt dem. Aner ikke hva den NAF testen koster, mener rundt 800-1000 kr, og det kan jo være penger spart. Men kan ikke bare NAF ta eu etter at dere har tatt den kontrollen da, og evt sjekket den for feil?? Når dere har fått liste fra NAF, og setter den på merkeverksted, så har de sin egen sjekkliste ifht hvilken type service dere skal ha, så det kan jo komme på litt ekstra for olje, filter, reimer osv enn hva NAF beregner.. Litt avhengig av biltype, men muligens må dere skifte regreim, og bare den kommer glatt på 5000..
Heira☆ Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Vi hadde våres første eu-kontroll på bilen nå. Og den hadde vi på butikken vi kjøpte den (volvo) Har hatt volvo i flere år før det, og har alltid tatt eu-kon. der. Aldri vært noe problem det ) Er det et seriøst firma, har de jo et rykte å ta vare på. Hadde den gamle bilen på et privat verksted til eu-kont. og det kosta 16.000(!!) i tillegg. Så jeg veit ikke jeg....
ana baroma Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Vi bruker et lite verksted (Mekonomen tror jeg de hører til), og det fnker veldig greit. Men ta den til NAF først, og sett den på et verksted etterpå og få fiksa de feilene som MÅ fikses. Få et prisoverslag på det i forhold til lista - så skal det nok gå greit, Det er også smart å forhøre seg med andre i distriktet for å få tips om gode verksted.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Jeg hadde min 04-modell Ford på merkeverksted. Vanlig service og eu-kontroll. De tok rundt 600,- for eu-kontrollen. Og selvsagt så kostet servicen sitt, men det var bare det vanlige. Skifte olje, vindusviskere, stramme håndbrekk osv. De fant ingen feil som utgjorde noe på eu-kontrollen i hvertfall. Jeg kan ikke gi deg noen tips om hva du skal gjøre altså. De må jo ringe deg om de finner feil eller mangler, de kan ikke bare komme med regningen? Her ringer de hvis det er noe de synes det trengs som jeg ikke har bestilt. Ja, vet ikke hvor mye klokere du ble av dette da:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå