Gå til innhold

Uke 31 - kjenner mindre liv enn før..:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen flere som er over 30 uker, som har merket mindre liv enn tidligere?

Jeg kjenner nesten ingen harde spark mer, bare litt "gnukking" innimellom (som om den lille vrir seg). Begynner å bli bekymra, vet ikke når man skal ringe føden , eller om man skal gjøre det i slike tilfeller, hva er normalt liksom...helt grønn jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!:)

Jeg merket også mindre fosterbevegelser da jeg tippa over til uke 30.

Ringte føden og fikk komme til kontroll. Alt var helt perfekt!:)

Det er nok bare det at barnet i magen har fått så mye mindre plass, at det rett og slett ikke er mulig å sparke og slå fra seg like masse som før:)

Anbefaler deg å ringe føden bare for å være på den sikre siden, men jeg tror nok ikke det er noe du trenger å bekymre deg for:)

De sier jo at så fort en merker forskjell i fosterets bevegelser skal en ringe, så de syns IKKE du er hysterisk eller liknende dersom du ringer og forhører deg litt..:)

Lykke til!

Skrevet

Ok:)

Ja, jeg hadde sikkert ringt for lenge siden hadde det ikke vært for at jeg kjenner litt bevegelser innimellom, så jeg vet at lilleputten lever:-) Men kanskje kjekt å bare få komme inn til kontroll, så jeg slipper å bekymre meg unødig.

Takk!

Skrevet

vet de vil helst at men skal komme inn på kontroll når man har ramlet sånn..

Skrevet

Jeg er i 33. uke og syns de siste dagene har vært leie fordi jeg har kjent mindre liv enn før. Ringte derfor lege idag og fikk komme til time. Hørte på hjerterytmen og alt var fint :-) Og det er noe med å få roa ned huet også, jeg ble ti kilo lettere! Babyen har god plass, så akkurat hvorfor det har vært stille vet jeg ikke. Men skal allefall ta meg selv i nakken og slappe masse av heretter, ikke farte så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...