Gå til innhold

Vondt i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett par netter nå våknet med skikkelig vondt i magen. Har måttet stå opp å gå litt, så gir det seg etter hvert. Men utrolig vondt når det står på. Når jeg våkner på morgenen igjen er det helt borte. Er spesielt på nettene jeg får dette. Noen andre som har erfart lignende? Bør jeg kontakte jordmor/lege? Er inne i min 10 uke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stol på din intuisjon - hvis du føler for å kontakte JM eller lege så ville jeg ha gjort det... Det er jo ikke riktig at man skal ha vondt i magen! Husk at det bare er du selv som kjenner din egen kropp og det er bedre å kontakte lege eller JM en gang for mye enn en gang for lite. Stol på din egen intuisjon!! Jeg vet hva jeg ville ha gjort ihvertfall...

Lykke til =)

Klems

Skrevet

Snakket med JM nå. Hun mente at så lenge det ikke var noen blødning eller annet, så var det nok bare livmoren som strakk seg og gjorde plass... Skulle se det an ett par dager og så kontakte henne igjen om det vedvarte. Var jo hos henne i sist uke, og fikk se et bankende hjerte, så jeg stoler på henne og prøver og slappe av med det...

Skrevet

Så bra!!! Det var jo ikke så mye som skulle til - en telefonsamtale er jo bedre enn at man sitter å bekymrer seg, hehe =)

Nå kan du slappe mer av... ta godt vare på deg selv!!!

Klems

Skrevet

Jeg har også hatt slikt.. Er som regel når jeg legger meg om kvelden, og rett før jeg sovner. Kjennes ut som skikkelig mageknipe, så lurer på om det rett og slett kan være luft magen? Så har jeg murringer i tillegg da, mensensmerter x 10 liksom.. Men satser på at det er helt normalt:)

Skrevet

Ikke for å skremme deg, for det trenger ikke være det samme med deg, men jeg hadde det slik du beskriver begge gangene jeg har hatt MA. MEN, forskjellen er at de nettene jeg hadde smertene i magen var i uke 5 eller 6 hvis jeg husker riktig. Altså mye tidligere enn det du er nå. Uansett, hadde det skjedd med meg nå ville jeg tatt ultralyd med en gang. Kan vel også fortelle at når det gikk over (første gangen) etter etpar-tre netter så tenkte jeg ikke mer på det...så gikk det endel uker til jeg plutselig en dag begynte å spotte (tror det var i uke 11), gikk til utltralyd og det viste seg å ha vært dødt siden uke 5/6. Hadde forøvrig mistet alle symptomene, jeg var nok litt dum, men visste heller ikke hvordan det burde være siden jeg ikke hadde vært gravid før.

Skrevet

Helt i orden at du skriver dine opplevelser... Håper og tror at siden jeg fremdeles er både kvalm og har ømme bryster, så er dette forhåpentlig som jordmor sier, livmoren som tøyer og bøyer seg. Men det beste er nok å ta en UL. Dette er imidlertid mitt tredje barn (har to jenter på 3 og 5 fra før), så vil nok bare at dette skal gå bra. Om det er likedan i natt, så ringer jeg og får UL i morgen...

Skrevet

Siden du har symptomene så er nok alt i orden...jeg mistet som sagt alle mine symptomer (uten å tenke over det den gangen)...men skjønner jo nå etter å ha fått et barn i ettertid, at ting ikke var som det skulle. Men må innrømme at jeg bekymrer meg nå også, uten vondt i magen, men med symptomer som hele tiden kommer og går. Skal selv til lege idag for å be om rekvisisjon til tidlig ultralyd (er 9+0) slik at jeg kanskje kan begynne å glede meg litt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...