ninni79 Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg jobber på en arbeidsplass der det er tillatt å røyke innendørs!Røykingen er begrenset til enkelte områder, men jeg er i perioder nødt til å oppholde meg på disse områdene. Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Jeg har gitt uttrykk for mitt syn på generelt grunnlag på denne, etter min mening, svært oppsiktsvekkende praksisen overfor arbeidsgiver, men ikke tatt det opp etter at jeg ble gravid. Arbeidsgiver er informert om at jeg er gravid.
Eplejuice Fødeklar Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Du skal slippe å oppholde deg der du blir utsatt for passivrøyking, du er gravid, å det skal tilrette legges for deg. Hadde ikke det funket, så ville jeg tatt det til tilitsavalgt, fagforbunnet eller sjefenssjef eller noe og legen min. Hadde alt feiler, ville jeg skrevet et bra / en mail til Gro Nylander.
*toppris* Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 hm...er ikke de nye lovene ang røyking slik at det skal ikke være lov å røyke inne da? der folk ferdes osvosv... siden det ikke er lov på kafeer, utesteder osv lenger...
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 De har nok ikke lov til å kreve at du utfører arbeid i disse områdene eller oppholder deg der! Jeg husker da jeg jobbet et sted med røykerom for de ansatte. Etter røykeloven måtte de røykende selv vaske rommet og tømme askebeger for arbeidsgiver hadde ikke lov til å kreve at noen gjør rent der!
*-* Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Hvis du kjenner at det blir styrete og for mye slit å stå på krava og begynne å snakke om rettigheter, helse og miljø akkurat nå - som du jo selvfølgelig godt kan gjøre for du har jo retten på din side - så ville jeg bare gjort det enkelt og skyldt på kvalme. Si at du rett og slett blir skikkelig dårlig og derfor ikke kan oppholde deg på steder med røyk. Bare si at alternativet er sykmelding.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå