Gå til innhold

2 års kontrollen.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør de på den egentlig? er det for å sette barnets kunnskaper i en J boks??

helsesøster sa at rett før kontrollen får man tilsendt et skjema hvor man f.x skal fylle ut hvilke ord barnet kan...

herregud da, husker da ikke alle, han babler jo i vei som en foss!

har heller ikke fått den innkallingen enda, han ble 2år 01.september... de er vistnok trege, men da blir det jo ikke 2 årskontrollen lenger, nærmer seg jo 3år nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstod det sånn på jordmor at det er legeundersøkelse, vekt/ høyde måling og se om barnet følger normalutvikling. Har fått et skjema jeg også, men det er ikke så detaljert som hvor mange ord det kan akkurat...mer i retning om det har begynt å snakke :)

Skrevet

da skriver du opp de du kommer på... det er jo for å luke ut de med lite ord... helsesøster kommer til å skjønne at han ikke er tregt utvikla når hun ser han veit du!

her var det kontroll når de var ca 2,5 år.. også var det ikke noen ny før 4 år.

Skrevet

har en lillebror som kun er to år eldre enn min sønn, en liten attpåklatt;) mamma fikk jo refs fordi han ikke kunne forskjellige dyr som fx hest... men han kunne jo dinosaur, fisk osv... men de dyrene han kunne hadde de ikke på helsestasjonen, men det var ingen unnskyldning ifølge hs. dette var på to års kontrollen... hu helsesøstera vi har er forferdelig. gruer meg faktisk.

hu er også ekstre på det med badingen, skal bade hver dag blabla... men, hvem fikk skryt hele tiden på hvor god og myk hud guttungen hadde? jo meg, hehe.. ingen bading hver dag her nei;p men det holdt jeg godt for meg selv ja... bader da ikke en atopiker med ekstremt tørr hud osv hver dag...

nei uff, kan bli spennende med denne kontrollen ja...

Skrevet

Da snuppa var på 2 års kontroll i desember, var det bare legekontroll.

Så på motorisk utvikling, høyde, vekt og språk.

Fikk ikke noe skjema hvos vi skulle skrive opp ordene hun kunne, det hadde uansett ikke gått da hun har et stort ordforråd.

De satt og så i en bok og snuppa skulle finne pusen, kua, hesten, bilen osv. Og så svare på hva det legen pekte på heter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...