Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Jeg har lest at en ikke bør stripe (bleke) håret når en er gravid. Jeg er nå i uke 21 + 2 og har allerede stripet håret mitt en gang. Er det noen som har erfaring med dette og vet om det er så skadeligt? Jeg spurte for øvrig frisøren min sist om det hadde noe å si. Jeg fikk da beskjed om at han aldri hadde hørt at det skulle være farlig. Det er snakk om moderate striping, og ikke bleking av hele håret :-)

Milli!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Som jeg svarte i tråen litt lengre ned her:

Jeg lurte også på dette helt i starten av svangerskapet, fordi jeg hadde hørt veldig mye forskjellig. Derfor spurte jeg først legen om det var farlig og hun sa det ikke var farlig. Jeg ringte også med produsent av hårfarger for å spørre dem, og de sa også at det var helt ufarlig men det kunne være lurt å sitte i et litt luftig rom fordi det kan bli en del sterke lukter når man farger. Jeg har en venninne som er frisør og spurte hun også for sikkerhetsskyld og hun sa det samme. Derfor farget jeg håret (hjemme) da jeg var rundt 7 uker på vei. Farget det også igjen nå i helgen!!

OBS!! Håret tar HELT anderledes farge når man er gravid. Jeg skulle ha en svart farge m/rødskjer i under håret bak og en strike i luggen og brunt med rødskjer i resten av håret. Slik ble det ikke :P Det ble rimelig mørkebrunt overalt. Hehe, men gikk jo bra :) Ble jo fint. Men tips: Velg en lysere farge enn det du ellers ville valgt, iallfall om du er redd for at det skal bli for mørkt! LYKKE TIL :D

Skrevet

Er gravid med nr 2,på 2 år. Har både farga å stripa håret flere ganger.Går så bra,å ikke farlig!!

Skrevet

Jeg er veldig godt fornøyd med svarene, da er det bare å stripe håret igjen! Det er viktig å pleie seg selv i denne tiden med stor mage og hormoner langt over beltestedet :-) Viktig å føle seg fresh!!!

Ha en fin dag!!!!

Milli:-)

Skrevet

Ikke i første trimester er det jeg har fått beskjed om både fra frisører og andre her på barn i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...