Gå til innhold

PARIS:) Noen som vet om et bra hotell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det noen som vet hvor langt det er fra flyplassen og in til byn? Er det greit med transport muligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toget er jo greit, det går jo rett inn i metrosystemet og så går du bare av på den satsjonen som passer dere best for videre metrotransport. Uh, var det 30 min?

Kjøp metrokort for antall dager du skal være der på togstasjonen på flyplassen, da har dere fri transport på tog og metro i antall soner dere kjøper for.

Skrevet

Fra flyplassen og inn til byen går det tog eller t-bane eller hva det er. Null problem å komme seg inn, tok vel rundt 30 minutter. Kan ikke anbefale det hotellet vi bodde på, eller det vil si kommer an på hva slags standard du er ute etter? Vi var på bryllupsferie og syntes hotellet var litt for dårlig standard, selv om det skulle være 4-stjerners..

Skrevet

NOen som husker hva et metro kort kan koste for 3 dager?

Skrevet

Vi tok taxi fra flyplassen (Orly) til hotellet vi. Enkelt og greit. Husker ikke hva det kostet, men var ikke spesielt dyrt, og hyggelige var de også, taxisjåførene! :)

Bodde i latinerkvarteret, på Hotel Rue Monge. Vi har tenkt å bo der neste gang vi drar til Paris også, så jeg kan vel gå god for det da ;) Passe koselig, rent nok, og hyggelige og hjelpsomme folk i resepsjonen. Ikke for dyrt, og ca 5-10 min gåtur fra Notre Dame.

Riktignok små rom med små bad med små dusjer, men etter hva jeg har forstått gjelder det byen generelt.. Man skal jo bare sove der uansett, drar jo ikke til Paris for å sitte på hotellet!

Kan jo føye til at vi var der på bryllupsreise, uten barn. Tror kanskje ikke det egner seg like godt for barnefamilier..?

Skrevet

Hei!

Vi bodde i Paris i 2,5 år, og reiser dit med jevne mellomrom for å se venner (og bare for kos). Riktignok ikke med barn enda, men det kommer snart.

For å komme seg fra flyplassen kan man: 1) ta toget, som er koblet til metroen; 2) ta Ari France bussen (Car Air France) som har endestopp med Triumfbuen (Arc de Triomphe); 3) ta Roissybus som har endestopp ved Opera. Jeg velger ut fra hvor jeg skal bo.

Vi veksler mellom å bå på hotell og leie leilighet (www.abritel.com). Hotell kan være koselig, men rommene er ofte små, og 3 stjerner er ikke alltid like god valuta for pengene, synes jeg. Standarden varierer helt ekstremt, og jeg ville heller tatt sjansen på en 2 stjerner og sparte litt penger. Men det er ofte kampanje på 4 stjerner på ulike nettsider, det kan være verdt å sjekke, særlig nå i disse krisetider. Vi fikk 60% avslag på et luksushotell i november; ville aldri betalt full pris for å bo der, men for vår siste tur uten barn var det stas med frokost på rommet med sølvbestikk. ;) Sjekk websiden for turistinformasjon i Paris: http://en.parisinfo.com/paris-hotels/online-hotel-booking/

Leilighet er litt mer risikabelt da det er gjennom privatpersoner, men vi har bare god erfaring så langt. Man får mer plass, mer privat liv, og mulighet til å ta rolig frokost i pyjamas om morgenen. De finnes i alle bydeler. Det finnes også kjeder med leilighetshoteller: de har større rom enn hoteller, med kjøkkenkrok. Sjekk Citadines, Residhomes, og websiden til turistinformasjonen i Pari (over).

God tur!!!!

Skrevet

tusen takk for masse informasjon.

Vi er 6 stykker som skal reiser noen dager i mai. Vi har fått et bra tilbud på Park Inn hotellet ved flyplassen. Så jeg lurer på om det vil være tungvindt å bo der ute.

Jeg må kanskje ha med meg minste mann, han vil da være 7 mnd.

Skrevet

http://www.ving.no/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=77152&marketUnit=VN

Vi bodde på dette hotellet når vi var en uke i Paris i månedskiftet nov/des.

Har ingenting annet enn lovord å si om hotellet, det var midt i blinken og veldig kjekk beliggenhet med! :o)

Hadde med oss snella som ble 2år uken etter vi var der nede og de ordnet med barneseng på rommet til henne.

Virkelig verdt å kikke på dette hotellet hvertfall, jeg drar glatt dit igjen :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...