Gå til innhold

Kollegaer som "bryr seg" litt for mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 2 små barn (snart 3 år og 5 år) og de er egentlig ikke mye syke. Men det er så typisk, at når en av dem blir syk, så blir gjerne også den andre det. Vi jobber begge 100 % og bytter på å være hjemme med dem. Jeg har en veldig forståelsesfull sjef som aldri har kommet med noen kommentarer om at de var syke nå igjen osv. Men derimot noen av mine kollegaer har lett for å komme med den kommentaren. Huff er de syke NÅ igjen, er jo ikke lenge siden sist gang. Ja, mine barn var da nesten aldri syke da de var små osv. Sånne kommentarer provoserer meg grenseløst og jeg syns de er lite gjennomtenkt.

Vi som foreldre prøver faktisk så godt vi kan å få kabalen til å gå opp. Både at barna ikke skal lide noen nød og bli sendt for tidlig i barnehagen og at det ikke skal gå utover jobben vår. Det er neimen ingen lett oppgave å være småbarns foreldre i dag, det stilles krav og forventninger fra alle hold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvordan det er, mange glemmer rett og slett selv. Og i dag går flere barn i barnehager, og i stadig større barnehager slik at de er mer utsatt for smitte. Jeg kan telle på fingrene antall uker INGEN av mine 3 har vært syke siden august...had 3 runder med omgangsjuke, falsk krupp, ørebetennelse og forkjølelse med feber opptil flere gang. Heldigvis så studerer jeg deltid og er hjem 3 av 4 uker så lenge jeg ikke skal i praksis i hvertfall. Så langt som mulig prøver vi å spare hans dager til den tid kommer, for da kan jeg rett og slett ikke være borte.

Skrevet

åå, jeg hadde blitt irritert!! ikke bry deg om dem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...