Gå til innhold

Voksipose i sportsvogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat begynt med sportsdelen på vogna vår nå, og jeg skjønner ikke helt hvordan den skal brukes. Voksiposen kan jo ikke festes til vogna, så babyen blir jo bare liggende "oppå" vogna på en måte. Er det forsvarlig da?? Det er verken huller på voksiposen til å feste selen gjennom, og selen er heller ikke stor nok til å feste rundt hele voksiposen - kun rundt barnet når det sitter i vogna med bare klær. Er det normalt?? Ligger barnet ditt i voksiposen bare "løst" oppi vogna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hun ligger kun i posen.

Skrevet

Hehe, kort sagt? :) Men er du ikke redd hun skal falle ut på et vis? Jeg tenker på når du går i oppoverbakker.. :)

Skrevet

i alle voksiposer (ekte voksi) så er det innrammede merker som du kan klippe i. så kan du bruke selen til sportsvognen i voksiposen, gjør det med min sønn som bruker sportsvogn og voksi;)

når du skal lage hull er det viktig at du først tar å klipper i trekket og kjenner etter på dynen for å finne det innrammede feltet i dynen, for noen ganger kan dynefeltet ligge litt nedenfor eller ovenfor feltet i trekket, og klipper du utenfor det innrammede feltet får du et hull som kan utvide seg i dynen:) bruk en STERK saks eller en skarp kniv, for det er hardt å få hull på trekket og dynen, og klipp vekk de løse trådene etterhvert som de dukker opp:)

når du først har laget hull burde du legge et pledd e.l (også med selehull) under voksiposen for å få litt ekstra varme under, for noen føler at det blir pittelitt trekk under posen når det er laget selehull;) jeg bruker det ikke, har et ekstra underlag i sporstdelen, så jeg syns det er mer enn varmt og lunt nok i posen til tross for selehullene:)

ville ikke lagt babyen min uten sele ihvertfall, for han er en skikkelig kålorm som glatt kunne vrikket seg ut av posen, ihvertfall når den er litt åpen når vi er inne på kjøpesenteret osv.

Skrevet

Det er nå tull. Jeg har en ekte voksi jeg kjøpte til første ungen og det er ikke laget plass til å klippe opp i den. Det er kun i de nyere modellene.

Første ungen har hatt den i 3 år og nå har neste unge den.

Skrevet

Jeg har en Voksi fra 2002 og den er det da hull i. Ikke til fempuktssele men til trepunkts-sele.

Skrevet

Takk til dere som har svart :) Tror ikke det er mulighet for å klippe hull i vår voksipose dessverre.. *løpe å kikke*

Men dere som IKKE har huller i voksiposen - lar dere babyen ligge "løst" oppi vogna da? Det har vi gjort,men jeg syns det virker litt utrygt :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...