Gå til innhold

Dere med atma - barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har barn med astma – når barnet ditt ble utredet, fant de alltid ulyder i lungene? Eller var det andre symptomer som var utslagsgivende? Jenta vår har hostet og surklet mye i vinter, og nå har hun lungebetennelse. Men er litt engstelig for at det egentlig kan være astma det er snakk om (er litt allergi og atopisk eksem i familien, men ikke astma). Uansett, vi har vært til legen flere ganger, og de har kommentert at lungene høres bra ut. Men har ikke spurt direkte om astma ennå, er en nyere bekymring for meg .

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min var mye syk som liten, skrekken var om han ble forkjølet. da varte det alltid lenge, det surklet i han og han hostet og sleit i flere uker.

Det ble flere lungebetendelser og etter hvert bajeg om å bli henvist til barnelege....det ble vi når barnet var nesten 3 år mener jeg. Startet med medisin hos denne legen ( astma-medisin) det bedret ikke situasjonen så veldig- så etter en god stund + at hun glemte sende henvisningen så kom vi endelig til Voksen toppen astma og allergisenter i oslo. DA endelig følte jeg at jeg var i rette hender..da var barnet 5 år og jeg skulle ønske jeg hadde vist om stedet før....for da fikk jeg vite at han var kraftig undermedisinert....økte dosen hans gange 4!! Og skal si vi fikk en ny verden.....

De er utrolig flinke og der er spesialistene....

Så mitt råd er å å be om å bli henvist vidre....dette er et felt for spesialister . ikke fastleger. Kunne spart sønnen min for mye hadde vi kommet dit tidligere.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har ikke barn som har fått diagnosen astma (enda?). Men har en sønn med atopisk eksem, og var hos fastlegen vår før helgen med ham pga stygg hoste om nettene.

Det var alså ikke verre enn at jeg sa han har hostet hele vinteren om nettene, og vært en del surklet. Så skulle jeg få henvisning til barneavdelingen på sykehuset for å sjekke om han har astma.

Men kan du ikke bare spør rett ut?

Eller fortell om din bekymring.

Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...