endelig mamma:) Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Hallo Det er første gang jeg er gravid, og den første i vennegjengen også. Jeg lurte på hvor mye det var vanlig å legge på seg i starten? Nå rundt juletider er det vanskelig å vite om det er julematen eller den lille som gjør at vekten har økt. Ønsker ikke å gå altfor mye opp slik at jeg vil slite å gå ned igjen etter jeg har født, men er ikke helt hysterisk heller altså Er i uke 13 + nå.
frua Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Det er nesten håpløst å svare på. Det er så individuelt. Noen legger på seg mest i begynnelsen, andre på slutten, og så har du de som legger på seg jevnt ut over. Og en annen gruppe som går ned i vekt - ofte på grunn av oppkast. Enkelte legger på seg lite og andre mye. Mange her inne er opptatt av å høre hvordan andres vektøkning er, for å få noen tall å forholde seg til, men egentlig gir det liten informasjon. Jeg vil råde deg til å leve normalt, spis som du bruker og pass på å få litt mosjon - da har du gjort ditt for å holde vekten. Jeg har gått opp endel. Jeg er liten fra før og bestemte meg for at jeg skulle ikke legge på meg mer enn forrige gang. Denne gangen har puppene blitt mye større, jeg har vann i kroppen - ting som spiller inn på vekten. Det er mange faktorer å forholde seg til. Lykke til!
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Tror nok det er veldig individuelt ja. Selv gikk jeg ned 5 kg pga hyperemesis i begynnelsen og har bare klart å gå opp igjen 1 kg etter det, så ligger fortsatt på "minus" Hehe... Men er vel ingen fare- kiloene kommer vel rasende etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå