Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Ser her at noen har lurt med seg barna sine til HS å vaksinert de bak mannen sin rygg. Når jeg tenker meg om, så får jeg en sterk mistanke at mine barn kan være snikvaksinert. Vi var/er også uenige i vaksinespørsmålet, og til å begynne med så var HS hele tiden i meg om vaksiner, hver gang vi var med på helsestasjon. Men plutselig stoppet det helt opp. Jeg har hele tiden tenkt at hun rett å slett gav opp, men nå sitter jeg da her, etter diverse lesing her inne, med en sterk mistanke om at barna mine kan være "snikvaksinert". Dette skal jeg sjekke i dag. Holder det med en telefon til helsestasjon eller må jeg møte opp personlig for å få info angående vaksinestatus på barna mine? Hilsen Pappa
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Du står registrert som far i papirene på helsestasjonen. Så lenge du har fødselsnummer til barna tror jeg du vil få info. Ring og hør
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Jeg står registrert som far ja. Skal ringe i løpet av dagen så sant jeg klare å finne hele fødselsnummere her fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 ja, gjør det. Håper ikke de er snikvaksinert da! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Lykke til! Håper ingen har snikvaksinert bak ryggen din - synes det er rystende å se den lave moralen til mange her inne..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 hvem skal ha rett i et slikt tilfelle da? den som ikke vil ungen skal vaksineres eller den som vil vaksinere ungen? For begge vil sikkert ungen sitt beste. Den som vil vaksinere vil beskytte ungen mot skumle barnesykdommer, og den andre vil beskytte ungen mot evt bi-virkninger. Hvem skal da få vilja si her da? Jeg er glad jeg har en samboer som er enig om vaksine. Jeg hadde uansett trampet igjennom. Hadde ikke snikvaksinert, men jeg hadde sagt at jeg vaksinerer ungen samme faen. Større sjanse å få barnesykdommer enn bivirkninger av den. Siden det tydligvis er flere og flere som lar være å vaksinere ungene sine. er jo vaksinene som holder de unna. Og kommer det over en viss prosent som ikke vaksinerer kan de blusse opp igjenn. Er jo dårlig gjort å gå bak ryggen din, så hun skulle kanskje sagt ifra at hun gjirde det. Men forstår henne godt isåfall. Hadde nok gått forbi mannen jeg også og vaksinert, men da sagt ifra om det.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 desuten så fører HS på vaksinene og når de er tatt på helsekortet, så du kan jo sjekke der om det står noe..
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Så du mener du har rett til å "trampe gjennom" fordi? Vaksineringen kan ikke gjøres om - er det gjort så er det gjort. Derfor mener jeg man burde vente med vaksinasjon til man kan enes om det ene eller det andre. Snakke med folk, lese seg opp osv. Man MÅ ikke vaksinere babyen ved 3 mnd!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Jeg hadde en venninne som hadde samme dilemma med sin mann. Mannen ville ikke vaksinere, mens venninnen min ville. De ble enige om å vente og lese seg opp og unngikk derfor vaksinen ved tre mnd. Helsesøster visste om deres dilemma, og da venninnen min var der på kontroll alene uten mannen sin råden hun henne til å vaksinere bak ryggen hans! Fysj!! Selvsagt gjorde hun ikke det da. De har minimumskravene til gjensidig respekt for hverandre heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 ja å hva om han da hadde fått en barnesykdom som han ble veldig syk av, evt død eller ikke blitt helt frisk? Hva da? Jeg tør rett og slett ikke å la være å vaksinere. Joda vet det finnes bivirkninger, men er sjeldent det skjer. Man kan kræsje i en bil også.. Men blusser barnesykdommene opp igjenn så er sjansen mye større for å få det.. Sånn ser jeg på det med vaksine. Så ja jeg hadde trampet igjennom med vaksine.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Ja, om vi skal ta den - hva om barnet deres er en av de uheldige som dør i krybbedød 1 uke etter 3 mnd vaksinen? eller utvikler ADHD? eller MS, kreft eller alvorlig astma?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 adhd er medfødt, og har det i familien, så der tok jeg en sjans bare med å få barn siden det er "arvelig" Kreft er jo 1 av 3 som får, så trur ikke det har noe med vaksinen å gjøre. Krybbedød kan jo skje av andre grunner. Men nå er min snart 5 mnd og skal ha sin vaksine nr 2. Kan ikke si jeg bekymrer meg så fælt akkurat. MS kan man også få for man ikke er vaksinert.. Man kan ikke tenke slik. For det er veldig sjeldent det er farlige bi virkninger av vaksinene. Skal man tenke sånn når man er ute å kjøre bil også? tenk om vi kræsjer og barnet blir drept? Dere kjører vel bil likevel? Vaksnasjonene har holdt i sjakk disse farlige barnesykdommene. Pga så mange velger å vaksinere. Så blir det færre og færre som vaksinerer så blusser de opp igjenn..hva gjør dere da? Vet jo hvor fort barnesykdommer kan smitte. Noen av de er jo veldig farlige også. Tenkt over det da?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Ja, huff! Tenk om barnet skulle få meslinger, kusma eller røde hunder.. Det hadde vært ille du! Du er kanskje ikke klar over at det er en god del foreldre som ønsker at barnet skal få disse sykdommene? Grunnen til dette er at de styrker imunforsvaret til barnet betraktelig, på en måte vaksinen ikke gjør. Om du leser litt om disse sykdommene vil du også forstå at de ikke er spesielt farlige for barn. Man kan fint vente med denne vaksinen til barnet er 10 år, så der har dere nok av tid på dere. Du visste heller kanskje ikke at kreft hos barn har eksplodert i takt med ADHD og autisme, og dette etter de startet å massevaksinere befolkningen? Selvsagt vil ikke de aller fleste bli rammet av alvorlige vaksinebivirkninger, men at vi ikke aner omfanget av dette er det liten tvil om. Jeg er ihvertfall en av dem som mener at vaksiner gjør mye mer vondt enn godt - personlig og for hele befolkningen. Om jeg tenker at barnet mitt kan bli drept når jeg kjører bil? Den blir for dum, du.. Men klart jeg sikrer barnet i bil på en forsvarlig måte. Det er en selvfølge. Men du vet - det er et fritt valg. Poenget mitt var at det ikke er noen hast å vaksinere barna fra 3 mnd, så man har nok av tid til å diskutere dette partnere imellom før man tar valget.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 HI, hadde de blirr vaksinert bak ryggen din?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Eller så kan det bli sån som det ble med ei jeg gikk i skolen med. Hun ble utvikklingshemmet(fikk altså skader på hjernen) når hun fikk både meslinger og kusma samtidlig når hun var 4 mnd. Før dette var hun en helt frisk vanlig baby, uten noen hjerneskader
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 joda tenk visst gutten min skulle fått kusma og blitt steril du, hadde han sikkert satt pris når han ble voksen og ville ha barn. Og sikkert supert for jenta når hun er gravid og den i magen også får det når hun blir smittet som gravid. og ikke snakk om polio da..ja den er jo veldig uskyldig ja..joda du...sikkert svært det Å det vil ikke jeg utsette mine barn med. Glad jeg har en samboer som er enig
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #17 Skrevet 21. januar 2009 Her er noen av sykdommene de som ikke vaksinerer vil at ungene sine skal få.... hmhm bivirkninger på vaksiner sier dere??? Hva med bivirkninger på disse da??? DIFTERI er en nesehalsinfeksjon som skyldes difteribakterier. Bakteriene danner giftstoffer som kan angripe hjerte, nyre og nervevev. Sykdommen kan være dødelig. Under og like etter 2. verdenskrig var det difteriepidemier i Norge. Etter at vaksinasjon ble innført i 1952, har det bare forekommet enkelte tilfeller av sykdommen etter smitte i utlandet. Fortsatt forekommer difteri i deler av Europa og i andre verdensdeler. STIVKRAMPE (tetanus) skyldes en bakterie som kan finnes i jordsmonn. Smitte kan skje når bakterien kommer i kontakt med sår. Sykdommen smitter ikke fra person til person. Bakterien danner giftstoffer som angriper nervesystemet og gir muskelstivhet og smertefulle kramper. Sykdommen har høy dødelighet. Den er sjeldnere i Norden enn i varmere strøk. KIKHOSTE (pertussis) er en langvarig (6–12 uker) luftveisinfeksjon med kraftige hosteanfall. Sykdommen er meget smittsom – nær 100 % fikk syk dommen før vi begynte å vaksinere. Den kan være farlig for små barn, spesielt spedbarn. Kikhoste kan føre til hjerneskade på grunn av oksygenmangel under hosteanfall, og i sjeldne tilfeller død. POLIOMYELITT er en virussykdom som vanligvis gir forkjølelsessymptomer, smerter i kroppen eller magesyke. Den kan gi hjernebetennelse og kan føre til varige lammelser. Dødsfall forekommer. Før vaksinen kom i 1957, var det årlige polioepidemier i Norge der flere hundre barn og ungdommer fikk varige lammelser. Opptil 10 % døde. Etter at vaksinasjon ble innført, er sykdommen under kontroll i Norge og en rekke andre land. Europa ble erklært poliofritt i 2002, men sykdommen er fremdeles utbredt i flere land i Afrika og Asia. Uvak sinerte personer kan bli smittet under reiser og kan smitte andre uvaksinerte etter hjemkomst. HIB-INFEKSJON. Bakterien Haemophilus influenzae type b (Hib) var den hyppigste årsaken til hjernehinnebetennelse hos barn under 5 år i Norge før vaksinen ble tilgjengelig. Hib kan også gi andre alvorlige infeksjoner som lunge betennelse, leddbetennelse og strupelokkbetennelse. Etter at vaksinasjonen ble innført i 1992, er Hibinfeksjoner nærmest forsvunnet.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #18 Skrevet 21. januar 2009 Neida, alt var slik det skulle være. Nå i ettertid så føler jeg meg ganske dum som kunne tro noe slik om min kjære.
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #19 Skrevet 21. januar 2009 Helt enig. Kan være villig til å diskutere mange ting, men akkurat der ville jeg slått fast at dette ikke er noe å diskutere - ungene skal vaksineres!
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #20 Skrevet 21. januar 2009 MS, kreft og ADHD? Har du røyka sokkene dine eller?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #21 Skrevet 22. januar 2009 Nå skal det sies at man ikke vaksinerer for meslinger og kusma før (MMR vaksinen) før barnet er 12-13 mnd. Men det visste du sikkert?
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2009 #22 Skrevet 22. januar 2009 Hehe, ja kusma i VOKSEN alder kan i sjeldne tilfeller føre til sterilitet. Så her må du nok sjekke faktabøkene igjen. Som noen nevner lenger oppe er det sjelden farlig for barn og helt unødvendig å vaksinere mot i et års alderen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå