Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente som plutselig har fått det for meg at jeg vil bli gravid.. Hovedgrunnen er at jeg synes det virker så utrolig spennende å være gravid, kroppen som forandrer seg drastisk, og det å ikke ha kontroll over sin egen kropp. Og jeg er samtidig så nyskjerrig på hvordan et avkom etter meg ville ha sett ut!:-p

Jeg har kjæreste, så den biten er grei.. Går på p-piller, men planen min er å slutte på dem når jeg er ferdig med nåværende brett. Så sånn sett håper jeg å bli gravid innen få mnd.

Jeg høres sikkert utrolig umoden ut nå, men jeg mener det jeg skriver. Har jo tenkt å gi barnet et godt liv, og jeg regner med å bli glad i den;) Selv om jeg synes valper er tusen ganger vakrere og mer sjarmerende enn babyer! Hehe.. Men uansett så virker det å bli gravid så spennende at jeg ønsker å gjennomføre det.

Siden denne eventuelle graviditeten såvisst ikke er nøye planlagt, så lurer jeg på om mitt "ønske" er normalt? Eller er jeg totalt ute og kjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en spøk? Du vil ha barn fordi du er ønsker å se hva som skjer når du ikke har kontroll på din egen kropp, og fordi du er nysgjerrig på hvordan avkom etter deg vil se ut? Og du regner med du kommer til å bli glad i det?? Synes du selv dette høres ut som et godt utgangspunkt? Hva sier kjæresten din? Hvor gammel er du?

Ønske om å få barn er helt normalt, men ikke på det grunnlaget du presenterer her.

Jeg er kanskje krass, men det er et barn det handler om. Gå litt i deg selv før du bestemmer deg for noe som helst!

Skrevet

Hvor gammel er du, egentlig? Du høres veldig ung og umoden ut. Man velger ikke å bli gravid fordi man synes det virker så spennende å bli gravid, men fordi man virkelig har lyst på barn. Å gå gravid trenger ikke å være så idyllisk som du ser ut til å tro. Tenk deg grundig om, nå. Det er faktisk et liv du skal bringe til verden. Det er et barn som skal følges opp, selvfølgelig med mest gleder, men også perioder med masse gråt, trass, tidlige morgener... i mange år fremover.(jeg er 38 år, har tre barn, så jeg har en del erfaring) Hva sier kjæresten din da?

Skrevet

Jeg tror kanskje ikke ønsket ditt er helt normalt basert på ditt grunnlag nei. Tenker du på en liten valp med store brune øyne som kommer logrende mot deg og en nyfødt baby oppi en vogn som lukter gulp? Jeg tror du burde vente litt til med å prøve å få barn. Det finns alltid mange som får barn for tidlig og mange får for seint. Noen er modne for barn når de er 19år andre er ikke modne nok før de er 29år. Lykke til med å tenke igjennom denne saken en gang til:O)

Skrevet

Det første eg reagerer på eg... DIN plan er å bli gravid?!?!?! Kjæresten din da?! Hva sier han?!

Baby'er er mer ansvar enn noe aent!! Fra det øyeblikket du blir gravid, så er det så og si aldri mer dine ønsker som har noe å si. Blir en mamma så går barnet først! Uansett!!

Høres overhode ikkje ut som om du vet ka du går inn i....og det vil bety at du vil få sjokk når en evt baby kommer!!

Skrevet

Du regner med å bli glad i ungen?

Her er det mangel på litt av hvert tydeligvis..

Rett og slett skremmende å lese.

Skrevet

Hei Iselin! :)

Ja, ønske om barn det kan nå komme spontant eller over tid det :) Det er nok veldig spennede å være gravid, ja, det tror jeg også :) Jeg ville planlagt litt rundt hvordan dere skal gjøre det mtp økonomi, boligsituasjon, jobb og hvordan du og faren skal få utdannelse (om dere ikke har det?) osv. Det som de fleste velger å gjøre er å starte prøvingen med en gang de er ferdig utdannet da.

Hvor gammel er du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...