Gå til innhold

hjemmeværende mødre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Æ lure litt på korsn dåkker som e hjemmeværende mødre klare dåkker økonomisk..

Æ kunne godt ha tenkt mæ å bli hjemmeværende men d e ikkje så lætt.. d e ikkje mye støtte for å få d. Sånn som d e nu så føle æ mæ pressa t å jobbe, sjøl om æ kunne ha tænkt mæ å bruke tida på husarbeid, og i tillegg ha mer energi t overs for min sønn på 2 1/2 når han kommer hjem fra barnehage..

E d nån som har forslag på ka æ kan gjøre?

Korsn gjør dåkker d?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fryktlig slitsomt med alle forkortelsene dine.

men du sier ikke noe om økonomi, eller hva du gjør nå og hvor mye du trenger i måneden for å få det til å gå rundt.

et alternativ er jo å jobbe nattervakt 3 netter i uka, da tjener man ok med tillegg og kan ha barnet hjemme 2 dager, men da må du nesten ha noen til og passe barnet om natten da og greie omstillingsprosessen

Skrevet

Urk, hva med å bruke en av de to offisielle skriftspråkene vi har i Norge?

Skrevet

For dere som ikke skjønner hva jeg skriver...

Jeg lurer litt på hvordan dere som hjemmeværende mødre klarer dere økonomisk sett, Jeg kunne godt ha tenkt meg å bli hjemmeværende selv, men det er ikke så lett. Ikke noe støtte for å kunne få det til, slik jeg ser det.

Slik det er i dag føler jeg at man er presset til å jobbe, selv om man kunne tenkt seg å bruke tid på husarbeid og i tillegg ha energi tilovers for barna etter endt barnahagedag (for meg en gutt på 2 1/2 år)

Er det noen forslag på hva jeg kan gjøre?

Hvordan gjør dere det?

Jeg jobber idag på butikk og mye "dumme" vakter med tanke på barn. Er på leting etter noe annet å gjøre men det er ikke lett når man bor ute i distriktet. Har ca 10 000 utbetalt i måneden. Har huslån, studielån og sønnen min har full barnehageplass. Det er ikke noe problem å endre det til 3 dager hvis jeg skal være hjemmeværende.

Dette er enda bare en vurderingsak.. Har veldig lyst, men må jo også tenke økonomi.

Skrevet

Poenget med å være hjemmeværende er vel å ha barna hjemme fra barnehagen og ikke 60%?

Eller har jeg missforstått?

Skrevet

Det er ikke et problem hvis du er innstilt på å leve uten din inntekt. Du må jo bare kutte ut et par luksus ting og vœre forsiktig med økonomien. Jeg bestemte meg for å vœre hjemmemamma etter at jeg ble gravid med andremann, eldstejenta var da 1 år, og har vœrt hjemme siden. Vi laget et budsjett som jeg må holde meg etter. Har egen konto til desse tinga, som da inkluderer penger til mat og andre ting til hverdagen. Vi kjøpte oss en mer økonomisk bil og tar bussen mer enn jeg pleide. Strømmen i huset har jeg kuttet ned ved bare å slå av lysa i romma vi ikke er i. Bruker mere kaldt vann til vasking av klœr med kaldtvanns såpe, vi bader mer enn vi dusjer, vi kjøper ikke de dyreste klœrene, men det skal jo så klart ha kvalitet til en viss grad ...dem vokser jo ut av det så fort. Vi kuttet ut små ting som blad abonnement og kabel tv. Ikke noe problem for oss, det er jo bare drit på den tv'en likevel. Vi ser masse filmer som vi laster ned fra itunes ..og har koblet dataen til tv'en. Det er utroligt hvor mye penger du bruker på alle desse tinga når du summerer dem opp. Vel, jeg ville bare komme med noen hint i tilfelle du vurderer å bli hjemme. Du får det alltids til uten å måtte kutte ut alle dagligdagse gleder ...som f.eks den kaffekoppen på Ludvigsen Kaffe sammen med et par venner.

Lykke til uansett hva du velger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...