To trollunger + en spire Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Vi lurer på å reise til Florida i løpet av året med to småbarn. Noen som har noen tips ang. bosted og tidsfordriv... Disney world er notert :-)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Jeg hadde ikke barn da.. men har vært i fourt lauderdale... Og stortrivdes der.. Det er ikke så langt unna disney world ( par timer med bil) og ikke så langt unna Miami by.. ( 45 min ca).. Litt roligere by.. =)
Steinbukken75 Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Vi reiser dit snart med våre 2 barn, 3,5 år og 6mnd. Vi skal leie bil og farte litt rundt, men har ikke planen helt klar enda. Skal selvfølgelig til Disney world :-) Tar gjerne imot tips jeg også. Også til den lange flyreisen...
SOL*SOL Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Ugh, jeg ville heller reist til Mexico eller Bahamas ...men det er bare min mening. Liker ikke florida i det hele tatt. Men ha en god tur likevel.
It's all about me Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Blekkis Du kjørte ikke til Orlando og Disney World da du var i Fourt Lauderdale gjorde du??? For det er mye mer enn et par timer med bil mellom de to stedene. Må iallfall beregne 5. Til sammenligning er det 6 timer mellom Miami og Orlando.
It's all about me Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Sjekk hotwire.com for hotell. Har brukt den siden selv og kommer aldri til å bestille på avanlig måte igjen. Du kan lese mer om det i det andre USA innlegget her.
It's all about me Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Er det mulig å ikke like Florida....jeg ELSKER Florida, paradis i mine øyne )
SOL*SOL Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Veldig mulig å ikke like Florida. Overbefolket, null kultur, alt for lummert og varmt, mye kriminalitet, og en full nordmann rundt hvert hjørne. Det er for mye hvithai, tigerhai og krokodiller på badeplassene. En tur til en tropisk plass hvor det er mye lokal kultur og lokal mat. Hvor en kan se innføddes levemåte og kultur. Lange hvite strender som ikke er fullstappet med turister er mitt paradis.
SOL*SOL Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Glemte å legge til at dette er siste plassen jeg ville dratt to små unger, bortsett fra en tur til Disney world så sant barna er store nok.
It's all about me Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 He he he, nå glemmer du at Florida er stort. Og det er mer enn steder overtatt av turisme der. Skullle du havne på de kantene en gang til så sjekk ut Destin i nord, der finner du strendene du søker.
SOL*SOL Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Javisst er Florida stort, men likte ikke det jeg så. Jeg kjørte USA rundt for flere år siden og så det meste av Florida. Det var mangen fine strender, det er sant, men der turistene vanker var det bare fœlt synes jeg. Kultur er jo en mangelvare i USA generellt, så Florida er som landet ellers ...derfor liker jeg plasser som har mer kultur og er litt mer eksotiske enn herkens Florida. Jeg kan anbefale, Bahamas, Store øya på Hawaii (Big Island) eller en av de andre polynesiske øyene i stillehavet (bortsett fra øya Oahu på Hawaii), Mexico, Belize, Haiti, Jomfruøyene,
SOL*SOL Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Men så kan jeg jo nevne at jeg skal til Disney world selv med barna da dem er større og får det med seg ...sånn ca. 5 og 7 år gamle. Under fem år så får en jo ikke så mye ut av det mener jeg. Hvis du reiser til Florida så får du det nok gøy, bare pass godt på de små. Du kan jo også ta et par dager på en av øyene hvis økonomien strekker til. Da får du jo både pose og sekk ....God tur og lykke til
Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Jo jeg har faktisk kjørt strekningene.. Men det er veldig godt mulig at jeg husker helt feil når det kommer til tiden til Orlando.. Men til Miami er jeg ganske så sikker på at det tok i underkant av en time.. Er noen år siden jeg var der.. =) Men uansett så synes jeg at Fourt Lauderdale var et supert sted..
Norwegian by injection Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 LOL...for mye hvithai, tigerhai og krokodiller på badeplassene? Har du virkelig noengang vært i Florida?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Var i Orlando en uke i mai og Disney er et must. Sea World skal også være bra og det kryr av tilbud når det gjelder kvelds-show i Disney-regi. Out-let er viktig, masse billige merkeklær og sko veldig billig. Men bil med GPS må du ha!
Jojo x3 Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 Mine var ca samme alder da vi reiste til Florida. Kan anbefale disney animal kingdom, det var alle enige om var favoritten! Magic kingdom er flott (men veldig masse folk) og sea world. Men reiser en alene med små barn er det mye en ikke kan gjøre, eller må gjøre alene med ett barn hvis du skjønner... Vi overnattet på sheraton safari hotel i Orlando. Greit hotel, billig, rent, basseng men dyr frokost (vi kjøpte frokost på 7eleven). Ellers kan jeg anbefale bahamas. Vi var en uke i Orlando og to uker på Bahamas. Billig å bestille pakketurer på nettet via USA/Bahamas. Bare en halvtimes flytur fra Miami.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå