Gå til innhold

Gravid og bruk av Vival / Valium

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt dette preparatet i forbindelse med graviditet noen gang?

Er 16 uker på vei...

Har skikkelig flyskrekk og skal ut å fly :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder en knapp på at du tuller. Ingen er vel så blokkerte? Om du virkelig er så tett får jeg bare si; nei, du skal ikke ta valium når du er gravid. Hold deg på bakken om du ikke tør fly uten.

Skrevet

Du virker helt blokkert 23.29!! Gå å legg deg!

Til deg Annie: Det står i leggemiddel boken at slike medisiner må tas i samråd med lege.

Skrevet

valium har samme virkning på fosteret som alcohol!!!!

Skrevet

Huff så mange dumme svar!!! Snakk med legen din. Selv tok jeg (skjelden gang) sobril da jeg var gravid, og nå mens jeg ammer. Fikk klar signal fra overlege på riksen. Men dumt å medisinere seg selv, hør med legen din du. Lykke til

Skrevet

Huff så mange dumme svar!!! Snakk med legen din. Selv tok jeg (skjelden gang) sobril da jeg var gravid, og nå mens jeg ammer. Fikk klar signal fra overlege på riksen. Men dumt å medisinere seg selv, hør med legen din du. Lykke til

Skrevet

I følge felleskatalogen kan bruk av vival og valium gi økt risiko for misdannelser som ganespalte og mental retardasjon.

Brukes preparatet over lengre tid kan det gi åndedrettsbesvær, hypotermi, sløvhet, diebesvær og uregelmessig hjerterytme hos det nyfødte barnet. Dyrestudier viste reproduksjonstoksiske effekter.

Du skal aldri ta slike tabletter i svangerskapet uten samråd med lege.

Jeg forstår at du er redd for å fly. Jeg har selv sterk flyskrekk. Jeg valgte å ha det forferdelig de timene flyturen varte istedenfor å utsette barnet mitt for uheldige bivirkninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...