Gå til innhold

Hjelp, babysafe var ikke tingen for gutten min...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere skrøt av babysafe her inne, og gutten min har vært umulig den siste tiden med at han reiser seg i sengen og hyler x-antall ganger i løpet av natten, og er umulig å få roet igjen. Har hatt den en stund uten å bruke den, men i kveld tenkte jeg at nok var nok. Han roet seg overraskende bra når han ble lagt, men var oppe ett par ganger da han småsutret litt.

Ett ca halvtime gråt han veldig og jeg prøvde å roe han, uten å ta løs selene. Det gikk ikke. Så jeg løste opp selene og han var fortsatt umulig å roe. Tok han opp og han roet seg hos meg som han pleier, men når jeg prøvde å legge han i sengen, ble han helt hysterisk, spente kroppen i bue og virket rett og slett redd for sengen sin. Prøvde mange ganger og han ble like hysterisk hver gang. Endte med at jeg måtte legge meg i sengen vår sammen med han, der sovnet han etter få minutter.. og ligger der fortsatt.. Han har alltid vært en engel å legge, og nå er jeg redd jeg har ødelagt alt.... Har tenkt å prøve å bære han inn i sengen sin nå snart, men er ganske sikker på at han vil protestere..

Har noen noe gode råd til meg.... Vært borti lignende ? Er så redd jeg har gitt gutten min angst for sengen sin nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde noen erfaringer å dele med deg, men han har sikkert glemt det til i morgen. Hadde jeg vært deg ville jeg latt han sove i deres seng i natt, og så legge han som vanlig uten babysafe i morgen.

Skrevet

Ja bærte han til sitt rommet sitt og det gikk faktisk bra, men vet at han vil våkne senere og fortsette med "reisesegoppoghyle" opplegget sitt.. Han har nemlig sovet i sengen vår i to netter nå, fordi jeg ikke orker å holde på i timesvis med å gå ut og inn og legge han ned, og hadde idag planer om å prøve å avvenne dette... så ble det sånn i stedet.. Men tar han nok inn til oss igjen hvis han virker redd senere...

Skal aldri bruke babysafen igjen.. Har boken til Karin Naphaug og der står det oppskrift på hvordan man skal få slutt på dette "reise seg opp og foreldrene legger han ned igjen" greine han holder på med om dagen.

Takk for trøstende ord. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...