Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hva koster det å bygge et hus på ca 100 kvm? Vet at det ikke går ann å gi et eksakt tall her inne, men sånn ca... Da tenker jeg på absolutt alt det elektrisike, rørlegger, og tømrerarbeid.. Er det mulig å bruke kun 1 500 000 på det?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Du finner nok kataloghus til kanskje rundt millionen, med rørlegger og elektriker,men da er det ikke noe ekstra med. Hvis du vil ha varme på gulvet på flere rom enn bad så koster det ekstra. Kjøkken som er med i leveransen vil de fleste oppgradere... da blir det ekstra... Badet vil man som regel oppgradere... så har man alt arbeidet inne.... gulv, tapet/maling eller hva du vil ha... Og andre STORE utgifter er grunnarbeidet ( graving, sprenging, støyping, planering) og så kommer tomten utenom. rørleggerarbeid fra tomtegrensen og inn er ikke med i prisen... så har du alle avgifter kommunen skal ha! Bare for at du søker om å bygge, skal de ha betalt. tilknytningsavgift for vann og kloakk... osv...osv.... Og når du tror du har fått med alle utgifter, så kan du legge på 100 000,- for det sprekker helt sikkert budsjettet med til slutt... minst... det blir fort MYE mer enn du hadde tenkt....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Vi flyttet inn i nytt hus mars -08. Det kostet oss 4 mill! Men det er 3 etasjer på ca 100kvm. Og 2 doble garasjer.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 3etg på bare 100kvm, ser for meg noe ala mumihuset jeg sa, høyt å smalt, og 4mill! Venninna mi bygde nytt hus nå på 200kvm for rett under 3mill. Det var i utgangspunktet et kataloghus til under 2mill, men det er lite som er inkludert, til og med ekstra stikkontakter koster mange tusen!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 jeg tolket det som at hver etasje er på 100kvm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå