Ayka 09+13+14 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Temaet er jo noen mnd'er frem i tid for min del,men må bare spørre fordi... Jeg og sambo har et ønske om at jeg skal amme,men også pumpe meg slik at han får gitt babyen melk på flaska. Dette for at sambo også skal kunne få dele disse øyeblikkene med mini,og for at jeg skal kunne ha muligheten til å få noen pauser innimellom,og feks. gå med turer med hundene... MEN funker det? Er det noen som har fått til å kombinere pupp og flaske-uten at det har blitt misnøye eller vanskeligheter med den lille?
Kjærlighet <3 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Om du får til ammingen ville jeg anbefalt at du fr full kontroll på ammingen før du introduserer flaske mat... Rett og slett fordi det er lettere å få melk ut av flasken enn puppen og da er det lurt at de små virkelig kan teknikken før de introduseres for noe lettere. Det gjorde vi og det funket hvertfall kjempefint for oss. Noen babyer vil ikke ta tuten på flaskene, men de gjord vår. Om det var fordi vi gav han smokk tidlig itillegg til amming eller ikke vet jeg ikke. Men det skal gå fint å kombinere flaske og pupp ,hvertfall om babay har fått etablert ammingen :-) Lykke til :-)
3 fantastiske små :) Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Begge mine har fått både pupp og flaske fra noen dager etter fødsel. Ikke fordi jeg ville men fordi jeg ikke produserer nok melk selv. Så her var d først pupping, så fram med flaske, egentlig litt slisomt til tider, men ville jo selvfølgelig amme d jeg kunne. D negativ med dette er jo selvfølgelig at du kan risikere at barnet blir lei av å streve for å få ut melken ved amming, er veldig mye lettere å suge ut melken fra flasken, og da ikke vil ha mer bryst. elsdtemann her fant seg i begge deler til hun var 4 mnd, og minsten ville ikke ha mer pupp fra allerede 2 mnd (han har alltid vært mer utålmodig enn storesøster ) Og d er jo litt synd, d beste er j selvfølgelig å amme de selv, misunner de som får d til, tenk så enkelt,slippe flaske-koking og varming...... Ikke missforstå, har ingenting imot mødre som ikke ammer, d er valgfritt og d blir fin friske barn av de som vokser opp på erstatning også. Mine ble d : ) Lykke til
*Caroline* Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Min droppet puppen når vi begynte med flaske. Foretrakk flaska rett og slett, var nok lettere å suge ut melk derfra.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Det funka for meg, men har også hørt at noen unger ikke vil ha puppen etterpå. Ingen problem her, og tenker gjøre det samme når neste gang til sommeren.
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Det er lurt å vente noen uker med tåteflaska, men pappan kan godt koppmate fra starten av. Det fikk mannen min gjøre De viste meg hvordan man gjør det på sykehuset, og i tillegg er det videoer på ammehjelpen.no.
mamo82 *2 jenter* Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Her fungerte det utmerket å kombinere pupp og flaske. Klart, det var en tilvenningsperiode på etpar uker hvor snuppa ikke syntes det var helt greit med flaske, men det vennet hun seg fort til, egentlig. Begynte ikke med flaske før hun var ca 2,5 mnd gammel, og vi hadde stålkontroll på amminga.. )
Gjest Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 vi har brukt flaske og pupp til mine barn,men ikke hver dag og de dagene vi ga flaske så var det kun 1 måltid ....vi har gjort det for at babyen ikke skal va helt avhengig av puppen og ikke tar flaske når jeg ønsker neon timer fri og drar bort....kommer til å gjør det med denne ungen og
Ayka 09+13+14 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. januar 2009 Takk for svar Vi har snakket om dette lenge før jeg ble gravid,at vi ønsker å gjøre det på denne måten... Gjennstår bare å se om vi får det til
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 her i gården funka det ikke....( snuppa forguda puppen over alt på jord og ville kun ha pupp til hun var over ett halvt år!!!! ( vi prøvde til og med å gi flaske fra første uka, men det var full nekt...skulle bare ligge og sutte på puppen...hehe....) men som jegser funker det jo for de fleste da....)
smurf 77 * har født Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 min datter ville hverken ha smokk etter flaske, så jeg ammet til hun var 9 mnd.. mest kos,litt strev. da ville hun heller ikke har flaske og gikk rett på kopp med vann, mme og brødskiver. nå er hun 6 år og frisk og fin. sønnen min måtte ha sondemat og jeg ammet og pumpet meg så han fikk morsmelk på sonde. da han var rundt 14 mnd så begynte han å ta pupp....men vi sondematet han til han var ca 3-nå helidgvis går mating bedre og han spiser og drikker normalt. venter nummer 3 nå i mars, og håper ammingen går like lett som med nummer en....! l alle barn er forskjellige, noen tar pupp og flaske andre ikke-prøv deg frem og se hva som passer for dere. lykke til hvertfall.
kanutta78 Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Tror egentlig d bare må vente og se til babyen kommer om den vil ha flaske, eller ikke... Jeg har bare gode erfaringer m pupp og flaske, med nr1 ga jeg han flaska første gang da han var en mnd... tror det er en fin tid å beg å venne dem til flaska..., amming er etablert, og for liten til helt å skjønne hva som skjer..Han fikk ikke flaske hver dag, var kun hvis det var noe spesielt, men tror man og bør gi den litt jevnlig, så de ikke "glemmer" den heller. Nr.2 fikk faktisk flaske av jordmor på sykehuset!!! Han måtte ligge i lys pga gulsott og da jeg hadde ammet han ga hun han flaske med morsmelk på i tillegg.. Men med han hadde vi mere styr med flaska igjen senere, vi måtte "trene" på dagtid, jeg og han, leke litt med den osv. Var ganske viktig at han tok flake pga jeg beg å jobbe litt allr. når han var tre mnd. Men etter litt trening så tok han og flaska helt fint. Tror egentl. at det beste mange ganger er at enn annen enn mor gir flaske, begge mine har hvertfall godtatt bedre at andre enn jeg har gitt, for hos meg sku dem bare ha pupp. Har ammet begge to til de var godt over 1år. Håper bare at nr3 som kommer til våren og vil godta flaska like bra:) Syntes det var utrulig godt og litt betryggende det å vite at skulle det være noe så tok de flaska, og eg slapp å stresse hjem som en villing hvis jeg var forsinka. Har hatt unger som har spist med 2 timers mellomrom de første mndène, så var ikke allid så lett å være presis til mating.
Gjest knekkebrødet Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Kan man ikke kompensere med å kjøre flasketut med små hull og masse motstand?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 22. januar 2009 #14 Skrevet 22. januar 2009 Hei da førstemann var liten var det pappa som var hjeme med perm og jeg gikk skole, så da pompet jeg meg så han hadde melk på dagen også amet jeg når jeg kom hjem fra skolen og det funket kjemebra... Selv om det bare ble kvels amming for min del og pomping på dagen hadde jeg melk til han i 7-8 mnd
Mortiletbittelitenurk Skrevet 22. januar 2009 #15 Skrevet 22. januar 2009 Til dere som sier at babyen ikke tar flaske eller smokk... ....kan dette ha noe med hvor lenge man "tør" å strekke strikken, jeg mener...er det lett for at man gir opp fordi man er redd for at barnet skal sulte og "gir opp"? Dersom det er riktig, som sagt ovenfor, at det er lettere for babyen å sutte på flasken enn på puppen, så forstår jeg at babyen kan ha vanskeligheter for å amme etter å ha vendt seg til flaske...men hvor er logikken omvendt liksom? Jeg er førstegangs, så jeg har ikke erfaringer å bygge på...bare ren nysgjerrighet egentlig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå