VinterSol+2 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 hun har ikke feber og virker i grei form, litt mer sliten enn vanlig, kanskje.. prikkene er som nupper i huden, men røde. og de er over alt. i ansiktet, bak ørene, nakken, hele ryggen, magen, bleieområdet er så tett av røde prikker at det nesten er rødt. nå har det spredd seg til føttene også... hva kan dette være da mon tro? og jeg håper det ikke er noe som skade lillebebisen i magen og sånn? *bli litt hysterisk* -Ikke at det er noe å gjøre med, forsåvidt, ettersom ettåringen jo må taes hånd om. så lenge hun ikke har feber, kan hun i barnehagen i morra, eller?
Totette&lillebadehette Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Det er alltid tilrådelig med en legesjekk dersom barnet har utslett som sprer seg over hele kroppen.. Ville ikke sendt henne i bhg.
VinterSol+2 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2009 da må jeg prøve å ringe og få en hastetime i morgen tidlig da. typisk at dette kommer midt i influensasesongen, er det ikke?
Totette&lillebadehette Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Jo, det er jo typisk det. Ikke bare barnesykdommene som gir prikker, mange ulike virus kan også gi utslett i huden. Best å sjekke hva det er, du får sikkert hastetime om du ringer idet kontoret åpner i morgen.
Monnemor Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Tenkte litt på røde hunder jeg... Ring legen i morgen og få sjekket det.. Regner med du har hatt det selv når du var barn, så da er sjansen liten for at du får det..
Miztery Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 http://www.baby.no/helse/barnesykdommer/prikker/
nesten30 Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 dersom almenntilstanden er god, ikke feber og ingen plager fra utslettet er det ikke noe i veien for at hun kan gå i barnehagen.
Shiny84 Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 dattera mi har også fatt slike prikker og det går vannkopper i bgh., så lenge man har hatt vankopper selv er det ikke farlig
VinterSol+2 Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. januar 2009 hun hadde ikke prikker i ansiktet i dag, bare spor etter de. og var i knallform, så hun dro i barnehagen. takk for råd alle sammen, skal titte på linken jeg fikk over her nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå