Gå til innhold

vaksine debatt ( pro:) )

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunnen til at vi er friske i vår generasjon - grunnen til at barna våre enda er friske, og de barnesykdommene som vaksinerest mot ikke får skjangs til å florere i et vaksinert land ---fordi, ja foreldrene våre vaksinerte oss - omtrent alle er friske vaksinerte voksne i dag! da vi ble gravid fikk forsteret(barna) våre antistoffer over placenta!

hva skjer den dagen dere blir besteforeldre, deres uvaksinerte barn får barn - kikhoste og poliomylitt tilfeller er økende fordi færre vaksineres- og ditt nyfødte barnebarn på 1mnd med lavt imunforsvar får poliomylitt fordi mor hadde ikke antistoffer mot dette som hun kunne overføre til barnet??! noen som har tenkt på det?

antistoffene fra mor beskytter det nyfødte barnet i rundt 4mnd - og det gir barnet tid til å bygge opp et vist imunforsvar og evt bli vaksinert...!

den andre debatten, der en bhg med mange barn som ikke var vaksinert- tenk det sykdoms utbruddet som kan skje der dersom en har med seg smitte utenifra! da er det mange barn som blir syke, kontra en bhg med 1 uvaksinert barn - der de vaksinerte forblir friske, og den uvaksinerte blir syk.

har dere og tenkt på hvilken fare dere utsetter barna dere for når dere reiser utenlands?

alle snakker om at i norge er det nesten ikke utbrudd -- (målet er jo og utrydde sykd slik som med kopper - men det tok jo over 100år!)

men dra til et ferie sted i tyrkia, barna trygge og koser seg i en leke park med barn i fra alle slags verdensdeler og levekår- hvem vet hvilken sykd de bærer på(fks turberkolose som smittes via dråpe og luft og kan henge i luften i over 1 min!), hvordan skal dere beskytte deres uvaksinerte barn mot dette? holde dere hjemme?

hva med den dagen de reiser alene- ut og utforske verden reiser til asia, afrika, syd amerika, usa for den del.. med ingen antistioffer mot skjeldne sykd i norge, men gjerne vanlige i andre land!

en uskyldig weekendtur til london -. hvem vet!

nei jeg tror jeg heller vaksinerer mitt barn enn å risikere disse tilsynelatende skjeldne sykdommene som lett kan forebygges, enn å ikke vaksinere for å beskytte ungen min mot bivirkninger som ikke engang er skikkelig dokumentert olg forsket på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er så 100% enig!!!!

har vaksinert alle barna mine, ikke noe problem med noen av de.. å jeg har mange barn..:))

Skrevet

heller sykdommer som kan behandles, enn bivirkninger som aldri forsvinner.

har selv ei kusine på ME, stakkars jente.

Skrevet

Jeg er av den oppfatning av at vaksiner er viktig og riktig, så jeg er enig. Nå sier motstanderne at vaksiner varer bare i ca 10 år, men det biter jeg ikke helt på, for min da utgamle BCG virker enda(etter ca 25 år;)). Dette vet jeg på bakgrunn av Pirquet og at jeg har vært utsatt(skikkelig) for TB-smitte.

Og så sier de at bakteriene og virusene endrer seg, slik at vaksinene ikke er mot de som er i dag. Det biter jeg ikke helt på heller, fordi virus og bakterier sjelden endrer totalt form, men bare litt om gangen. Det betyr at det meste av dem har vi beskyttelse mot gjennom vaksinene. Spanskesyken er et eksempel på at de for en sjelden gangs skyld endret totalt form.

Jeg har vaksinert mine barn, og vi har ingen allergier, autoimmune sykdommer og ikke har de vært mer syke enn jeg var som liten(kanskje heller mindre).

Og jeg er så gammel at mange av de vaksinene som er i dag, var ikke den gang.

Jeg har hatt alle barnesykdommene, jeg......Og er utdannet innen helsevesenet og har mikrobiologieksamen fra denne siden av årtusenet;)

Skrevet

jeg tror antibiotika er farligere enn vaksiner, og da tenker jeg på overdrevent bruk av det. det får bakterier til å endre form, og kan til sist gi utbrudd av sykdommer som er i utgangspunktet lett å behandle, fks -- gule stafylikokker og -- MRSA. MRSA florerer jo på instutisjoner i utlandet og det finnes ingen behandling, og er menneske skapt pga overdrevent bruk av antibiotika!

du som mente sykd kan behandles, de har utviklet flere antiviruelle behandlings metoder, men de er DYRE for samfunnet og dekker dårlig sykdommer som en i utgangspunktet skal vere vaksinert for!

så nei, du er ikke sikret en kurativ behandling ved disse sykdommene!

Skrevet

Jaja, det er jo tydelig at du er overbevist om at man er garantert imunitet så lenge man vaksinerer. Det er jo feil da. Og tror du virkelig ikke de som ikke vaksinerer barna sine tenker gjennom tingene du nevner over, men at det de har lest og satt seg inn i har overbevist dem om at det beste for barnet er å ikke gi vaksinen? Lurer ikke du på hva det er de har lest som får overbevist dem? Eller sluker du ukritisk den informasjonen du mottar på hs som den eneste "balanserte sannheten"?

Og siden du nevner at grunnen til at sykdommene vi vaksinerer for idag er sterkt redusert grunnet vaksinene vi gir, så må du dobbeltsjekke kildene dine igjen. De fleste sykdommene vi vaksinerer for var på vei tilbake før massevaksinasjonen for sykdommen ble introdusert. Dette grunnet bedre levevilkår.

Dette med vaksine er jo selvsagt et personlig valg og jeg bryr meg fint lite om andre velger å vaksinere sine barn. Men ikke kom her og si at vi som ikke vaksinerer ikke tenker gjennom valget, for det er akkurat det vi gjør. Det koster nemlig litt ekstra våkenhet og dømmekraft å gå imot strømmen.

Skrevet

har ikke fått info eller snakket med hs om vaksinering.

dette er min egen årvåkenhet, kunnskap og dømmekraft som har gjort at jeg har tatt det valget!

ikke alle hs presser på med vaksiner- har altid hatt en mulighet å kunne si nei til vaksiner til mitt barn.

så bare ikke kom er å kall meg eller noen andre foreldre med vaksinerte barn for etterdiltere til hs lovprisning, for det er mange varianter der ute.

akkurat på samme måte som om dere ikke vil bli oppfattet som noen som ikke har tenkt igjennom alt ved å ikke vaksinere!!

den reduksjonen av sykd tilfeller ville stagnert, bedre levekår tok toppen av iskaken, men så lenge det er barn som bærer, smitter og får disse sykd i stor grad ville en aldri kunne redusert nivået av antall sykdomstilfeller i den grad som vaksiner bidrog til.

ta forskjølelsesviruset og tuberkoloseviruset, begge har dråpe smitte. ergo, smitter like lett! tenk om vi ikke hadde hatt BCG vaksinen, tror du det da at vi hadde hatt så få sykdoms tilfeller her i norge idag da, som vi har idag. og ser du sammenhengen mellom de uvaksinerte invandrer miljøene og oppblomstringen av tuberkolose? hvordan tror det det hadde vert på en skole med 500 uvaksinerte barn, og 2-3 innvandrere med aktiv tuberkolose?

( ja jeg vet BCG blir gitt i 14års alderen, dette fordi vi nesten ikke har TB i norge, dersom barna hadde vert i risiko for å komme i kontakt med og bli syk av TB hadde de fått vaksinen)

Skrevet

Jeg har tatt en liten undersøkelse på det med oppblomstring av TB pga innvandring. Og det rare er at der finnes ikke oppblomstring blant etniske nordmenn;) Har det kanskje med vaksinen å gjøre? Tja, kanskje det?;)

Har da snakket med TB-spesialiste på sykehus, og sjekket SSB sine statistikker osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...