01-08-2008 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Det ble slutt mellom meg og bf i 13 desember.. 29 desember bestemte han seg for å dra til faren sin som bor i Brevik.. Greit nok tenkte jeg.. Det er jo ikke såå langt unna.. 2 uker etter dette så flyttet han til Sverige.. Jeg bor i Vestfold... Nå har vi fått time til mekling... Men han sier at han ikke kan komme over på den dagen pga jobb i Sverige.. :/ Kan han endre på den timen pga det? Eller må det mere til? For jeg kjenner bf.. Kommer han ikke på dette møtet her så får vi aldri vært til mekling! :/ Og da får jeg ikke penger fra NAV.. Og så sier bf at han skal ta fra meg sønnen vår.. At han skal ha sønnen vår 100% osv.. Kan han det? Når ungen er 5 mnd gammel? Jeg har 100% reint rulleblad osv.. Han sier at det er ikke no problem for han å ta fra meg guttungen.. Han har jobb, leilighet osv i Sverige så han har store sjangser til å vinne pga det?! Er dette sant?? Jeg er livredd for å miste sønnen min.. Han er det beste som har hendt meg. Hva skal jeg gjøre? Jeg vil jo ikke at sønnen min skal bo i Sverige.. Da mister jeg jo kontakten med sønnen min :/ Jeg synes egentlig det er dårlig av bf å bare dra fra sønnen sin på den måten.. Jeg har vært alene med han siden 29 desember.. Det burde vel si litt om bf? Han har jo ikke hatt guttungen alene 1 dag engang (mens vi var sammen) :/ Er det noen andre som har bf som bor i utlandet? Åssen har det gått? Jeg trenger noen råd... Jeg er sååå redd for å miste lillegutten min
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 slapp av kjæer deg!!) DU møter til timen å får attest, at bf ikke møter er ikke ditt problem.. at han får hovedomsorgen er heller tvilsomt så lenge du er i stand til å gi han omsorg!! å når barnet er så lite som det er nå kan han heller ikke kreve samvær (da i betydning ta med barnet til sverige) selvfølgelig har bf/barnet krav på å ha kontakt. bf må da komme til dere!! ettersom han har flyttet så langt unna så blir det vel ikke så ofte samvær? DA taper han fullstendig ang hovedomsorgen!!
mamma til yalisa Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 For det første så skal det mye til før retten gir omsorgen over til far. Og det er nå han som velger å flytte langt vekk, så da svekker det hans sak ville nå jeg tro. Tror ikke du skal bekymre deg for å miste sønnen din, for det gjør du ikke! Da måtte du vært rus missbruker eller noe annet alvorlig. Ang megling så håper jeg at han ikke utsetter timen, men bare uteblir. For da tror jeg du får meglings attest. Ring og snakk med familiekontoret. Si at du må ha attest for å få penger av Nav. Du må jo selvfølgelig komme til avtalen om han ikke utsetter den. Ikke bekymre deg du. Eneste problemet her er at du nok ikke får avlastning 2 hver helg. Men det har ikke jeg heller, og klarer meg jeg. Lykke til
01-08-2008 Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2009 ÅÅÅÅ...tusen takk jenter Nå ble jeg 100kg lettere her... Jeg har vært litt bekymret for dette... hehe.. Sikkert uten grunn, men jeg vil absolutt ikke miste sønnen min.. Men hvis han ringer til familievernskontoret og sier at han må utsette den timen: får jeg beskjed via brev om det eller ringer dem meg? noen som vet det?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 ring fv i morgen å hør om det er greit at bare du kommer? vist bf ikke kan møte mener jeg. bare forklar at du trenger attesten for å få det du har rett på som alenemor..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Utsetter han timen, så vil du få beskjed om ny time. ellers så møter du til den timen, slik at du får meklingsattesten. Han vil da ikke få den om han ikke møter. Ta det helt med ro ang at han får ungen 100 %. Det får han ikke. Da måtte det være at du hele tiden la kjepper i hjulene for at far og barn kunne møtes, eller at du er totalt uegnet som mor. Og så lenge barnet er under året, skal far komme til dere til samvær flere ganger i uken. Gjør han ikke det, så svekker det bare hans sak om han noen gang går til retten. Og for å kunne gå til retten, så må han ha en meklingsattest som ikke er eldre enn 6 måneder;) Bare håp på at han ikke møter, du. Du skulle visst hvor mange mødre som har hørt den trusselen om at BF vil ta barnet;) Få, veldig få av BF'ene har gjort det. Det skal du vite. Det har heller med makt å gjøre; de vil såre, true og skade deg på den eneste måten de har igjen å gjøre det på. Ved å true om å ta barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå