neekap Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Mulig jeg er dum.. men jeg skjønner ikke hva bidragsforskudd er.. Er nylig blitt alenemor (for tre uker siden) og er i ferd med å lage en privat avtale med barnefar om barnebidrag.. men hva er bidragsforskudd? er dette noe annet som jeg har rett på? skjønner ikke dette helt jeg.. :-)
Raych Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Hvis bidraget er fastsatt gjennom NAV er det noe som heter bidragsforskudd. Dette er ikke noe en får utenom bidraget. Det er et forskudd som betales ut hvis den som skal betale bidrag ikke betaler i tide. Da betales forskuddet ut, og så trekkes denne summen fra når bidraget kommer inn fra den bidragspliktige:) Så hvis det er en som betaler bidraget punktlig ser man ikke noe til dette bidragsforskuddet. Mener at maks bidragsforskudd for tiden ligger på ca 1300 kroner. Forskuddet blir regnet ut fra mottakerens inntekt og hvor mange barn den har. Hehe, dette ble litt rotete skrevet ser jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå