Gå til innhold

Hvor lenge er det greit å ta barn med i garderoben......

Anbefalte innlegg

Skrevet

for motsatt kjønn i svømmehaller ol. ?

Kom plutselig til å tenke på det, vi har en seks år gammel jente, og pappaen tar henne ofte med på svømming. Per dags dato er hun overhodet ikke i stand til å klare seg selv i damegarderoben. Kler seg selv og alt, men må ha noen som sier at hun må gjøre det, ellers kobler hun ut og finner på andre ting.

Hvor lenge er det "greit" å ha henne med i herregarderoben?

Bare et spørsmål , noen som har noen tanker/erfaringer?

Regner med det løser seg selv og hun blir selvhjulpen med tiden altså!

Men hvordan gjør andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slutta når de begynte på skolen.

da må de jo klare seg selv uansett!!:))

Skrevet

Synes grensen går på sånn ca. 5-6 år.

Ville ikke ønsket andre 6 år gamle gutter i damegarderoben i hvert fall. Da hadde jeg blitt irritert. Greit at man synes det er greit selv, ikke sikkert alle andre synes det...

Tror nok ikke jeg ville tatt med 6 år gammel jente i herregarderoben. Ville synes det var ekkelt at masse voksne menn kikket på naken jente. synes ikke det er normalt. Litt annet å ta med smågutter i damegarderoben liksom.

Skrevet

De e rhelt greit frem til dere er sikker på at hun greier seg selv. Noen klarer det når de er fem, noen er ni.

Skrevet

Men hva med 6årige gutter alene i herregarderoben? Det er ikke et ukjent fenomen at enkelte menn aldri bruker bassenget, men kun benytter badstuen og garderoben for å kikke. Jævlig ekkelt!

Skrevet

Min sønn var i alle fall ikke i stand til å ordne seg selv da han var seks! Da får vi bare leve med at noen sære personer blir "irritert". Hva mener du man skal gjøre når ungene er i 5-8-årsalderen da, skal ikke forelderen av det motsatte kjønn kunne ta med barnet på svømming?

Skrevet

Ved skolestart så lenge det ikke er noe "galt" med barnet som gjør at det trenger ekstra oppfølgning. in gutt var 5 år når han begynte på skolen nå i høst og måtte da fint klare seg helt selv i garderoben sammen med klassekameratene sine, de hadde ingen lærer med seg. Vi visste om dette på forhånd da og trente ham til det. De trenger jo egentlig bare litt øvelse :-) Han er også veldig vimsete og svimete av seg, men må han så klarer han, vil tro det er slik med datteren din også.

Skrevet

Hei HI her, ja jeg må si jeg har tenkt tanken om at motsatt hadde vært greit også.

Men at de må klare seg selv på skolen?

Vi leter rundt hele skolen etter klær hver dag, og dersom ikke lærerene hadde passet på ville jeg likt å se påkledningen i skolegården.

Og vi får skryt for at vår jente er blant de flinke! Men hun hadde aldri kommet ut av garderoben alene med mer en 1/3 av klærne.

Og det hadde tatt hvertfall to timer før hun kom ut, hver morgen må vi stå og si ting for ting. Stikker jeg på kjøkkenet og smører brødskiver mens hun kler på seg sitter hun og piller seg på tærne eller what ever, og har ikke gjort noe når jeg kommer tilbake. Selv om det siste jeg sa var : ta på deg strømpebuksen nå.

Skrevet

når de blir 7-8 år da synes jeg det begynner å bli feil. Ikke så gøy å dusje naken med gutter på 7-8 år der likssom...

Har ei jente på 7 år, og det hadde blitt veldig feil å ta med henne i herregarderoben iallefall. Hun hadde helt sikkert greid seg i damegarderoben alene da..

Skrevet

Syntes det er ubehagelig når gutter over 7 år er med i dame garderoben jeg.

Skrevet

synes i allefall 5 åringer ør være i rett garderobe...

måtte selv skifte i en garderobe der en gutt på 7 år var med mammaen sin og jeg må si jeg syntes det var forferdelig ubehagelig....

det var gode grunnet til at han ikke kunne klare seg selv, men han er helt klar i toppen og fungerer mentalt helt som andre gutter på hans alder og jeg hadde rett og slett ikke lyst til å kle av meg foran ham.

Skrevet

4 år kanskje. Spurte mannen min, han sa 3. Er de eldre er det mulig å finne andre løsninger.

Skrevet

så lenge det ikke er noe fysisk eller psykisk gal med ungen hadde jeg reager om en mor/far hadde tatt med et 8-9 år gammelt barn av motsatt kjønn i garderoben..

da må virkelig noe være galt vist de ikke "klarer" å kle på seg selv altså!!

å i den alderen begynner virkelig de seksuelle tankene, ideene og en slags lyst å komme!! (mange begynner faktisk å eksprimentere i den alderen, uskyldig men dog)

må personlig si at jeg hadde syntes det hadde vært ekkelt vist en 8 år gammel gutt hadde stått å glanet på meg eller mine jenter!

så "klarer" ikke barna deres å kle på seg når de er så store så får dere vente til de klarer det da. er jo ikke en livsnødvendighet å bade akkurat! dusj hjemme:)

men 5-6 åringer er en annen sak! så ta med barnet ditt dere:)

Skrevet

Kan du skissere noen "andre løsninger" for meg?

Jeg er alene med en sønn på 4, og ikke pokker om han hadde klart seg i herregarderoben aleine! Han hadde antageligvis blitt kjemperedd. Så for oss blir da i tilfelle "andre løsninger" å la være å gå i svømmehallen...

Skrevet

en på 4 synes jeg er litt for liten til å klare seg alene!! ta han med deg med god samvittighet du..:))

Skrevet

I vår svømmehall står det oppslag om at barn av motsatt kjønn kan være med i garderoben fram til de begynner på skolen. Jeg synes denne grensa er satt alt for lavt. Vår ene datter er desemberbarn, og begynner på skolen til høsten. Aldri i verden om hun kan være alene i damegarderoben da. Riktignok har hun en diagnose, men regelen sier jo ikke noe om slike unntak, og det er ikke noe man ser på henne heller, annet enn at hun er ukonsentrert, blir fort forvirret og redd, virrer en del rundt og lett får raserianfall, men dette er ikke så påfallende at man merker det ved første øyekast liksom...

Synes det er vanvittig trist at pappaen ikke kan ta med jenta vår i svømmehallen fra høsten av. Latterlig regel spør du meg! - Og så så urettferdig fordi det er et helt år mellom de eldste og de yngste skolebarna! Kunne de ikke heller satt grensen på 6 1/2 år da, som januarbarna er når de begynner på skolen, så ville det jo kanskje vært et lite håp om at hun kunne klare seg selv...

Personlig blir jeg ikke flau av at en gutt på 7 år er i garderoben i hvert fall. Husker jeg badet naken da jeg var sju uten å tenke noe over det (ikke i svømmehall selvsagt). Da jeg var åtte var jeg derimot dødsflau da mamma hadde glemt badetøyet mitt og sa at jeg kunne jo bare bade naken... Så åtteåringer er nok litt for store...

Skrevet

Synes dette blir litt for dumt. Dersom et barn på 7-8 år ikke er i stand til å klare seg selv i garderoben,så gjør det da vel inge ting om han/hun er med i "motsatt" garderobe. Dere som skriver at dere synes det er ekkelt at en gutt på 7 år kanskje skulle kikke på dere,må jo tillegge disse barna noen fryktelig perverse tanker. Det er barn,og jeg synes det er ekkelt hvis noen føler seg støtt (eller begjært som det faktisk virker som på enkelte her) av et uskyldig lite barn. Da burde kanskje dere holde dere borte fra svømmehallen. Og om ei jente er med far i herregarderoben der potensielt ekle menn kan se henne,så er vel ikke det noe verre enn om en gutt er med sin far i samme garderobe?? Det eneste problemet jeg kan se med en sånn setting der barna er 7-8 år gamle er om de skulle være så uheldige å havne i garderobe med en av motsatt kjønn som de kjenner,f.eks fra skole. For barnas skyld kunne det blitt forferdelig pinlig,og en eller begge kunne risikert å bli mobbet for dette i ettertid. Men vi voksne burde virkelig vise forståelse for at noen barn ikke klarer seg selv,eller rett og slett ikke tør være alene i garderoben uten mor/eller far. Det kan da ikke være sånn at noen barn ikke kan gå i svømmehallen fordi enkelte voksne mennesker faktisk talt seksualiserer dem og tar fra dem den fantastiske uskyldigheten de har,ved å føle seg stirret på og begjært av disse små. Regner med det gjelder for deres barn også i så fall. Så hvis deres sønn på 7-8 år stirrer (i NYSGJERRIGHET) på en naken/halvnaken kvinne,så begjærer han henne? Det er dere som er ekle og som har et problem,som forbinder våre barn med sex...

Skrevet

Nei.. Jeg ville faktisk ikke funnet meg i at noen over 5-6 år var i garderoben.

Skrevet

Selv om en mann ikke går hjem og ronker når han har dusjet med meg, vil jeg selv velge hvem jeg er naken forran. Og 8 til 9 år gamle gutter ronker.

Skrevet

Det er ikke greit med skolebarn i garderoben til det motsatte kjønn. Både for barna og de voksnes del.

Skrevet

hehehe, "de er bare barn"???

hallooo?? har du ikke barn selv du? eller tørr de kansje ikke være ærlige med deg?

gutter å jenter i 7 årsalderen å oppover er fryktelig innteresert i kropper å sex (selv om de ikke helt vet hva det dreier seg om)

så beklager vist du føler jeg er pervers so "ilegger" barn slike tanker.. det er jo helt NORMALT!!! selv om de er barn så er de seksuelle vesner..

har du tenkt over at enkelte barn kan få problemer i å være i motsatt kjønns garderobe?? at DE synes det er fryktelig ekkelt??

*ler meg i hjel* du uvitende menneske!!

Skrevet

når jenter blir 7 år så blir jo de litt sjenerte ovenfor sin kropp til det mottsatte kjønn også. Så kanskje litt flaut å møte en gutt fra klassa i garderoben? Eller?

Skrevet

Skolealder. Det er da ikke kult for ole og lise å møte hverandre i garderoben i svømmehallen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...