Gå til innhold

Dysmaturt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Jeg fødte et dysmaturt barn for 3 mnd siden. Han var da 2550 og 47 cm lang. På 3 mnd kontrollen veide han 4750 og var 58 cm. Gutten legger på seg 150 gram i uka og alikevel er ikke helsesøster fornøyd med vektøkning...Gutten er glad og fornøyd, men spiser bare 6 ganger i døgnet og da ca. 100 ml mme. Er det noen andre som har erfaring med dysmature barn? Prøvde ny tut på tåteflaska , ikke noe suksess.Han fikk kvelningsfornemmelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ikke noe svar til deg, men tenkte bare kommentere for forskjellig helsestasjonene er...

Da jeg fikk nummer en var hun 2903 gram (hvor går grensen for dysmatur? Dette var 4 dager over termin..)

Jeg ammet men følte ikke hun fikk nok mat, hun gråte HELE tiden og ville bare på puppen. Hs mente det var kolikk, jeg hadde da nok melk. Da hun var 2.5 mnd veide hun 3900 gram, og det var min helestesøster fornøyd med..... (Nesten et kg lettere enn din, som i utangspunktet var mindre enn min ) Jeg startet med mme og fikk en ny baby over natta, var nok ikke nok melk hos meg nei..

hvilken tåteflaske er dere bruker? vi har god erfaring med dr.brown...

Skrevet

Ikke enkelt med helsesøstre, nei :) Vi ble kalt inn til lege på 3 måneders kontrollen pga vekten.Helsesøster ville heller ikke ta vaksinen på gutten fordi han var for liten, men legen avføyde dette.

Bruker Dr.Brown vi og.Veldig fornøyd, men mye stress med vasking. Begynt å vaske flasker i vaskemaskinen nå...Har du smarte vasketips til meg ?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...