Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Mannen og jeg passer godt sammen, men vi har ett problem som vi ikke får til å løse. Jeg går og småkjefter litt hele tiden, fort av og på i sinne, og sier i fra om (for mange) småting med en gang. Mannen samler opp og samler opp til det blir for mye og da "smeller" det, da blir han alltid så sint at han snakker om å flytte ut. Skjønner at det hovedsaklig er meg som må skjerpe meg. Men med småbarn i hus så er man jo sliten, klarer kanskje å skjerpe meg 1, 2 eller 3 dager og så er det liksom tilbake i samme tralten. Så får mannen nok, kjefter og vil flytte ut! Nå sier han at han er så lei at han faktisk mener litt alvor! Jeg vil IKKE miste mannen, både han og jeg er enige om at vi er perfekte for hverandre, men vi har altså dette problemet her som ødelegger mye. Har jo som forsett å skjerpe meg, men sprekker stadig. Mye av kjeftingen går som automatikk, merker ikke at jeg gjør det en gang. Noen som har noen gode tips eller råd å komme med, hvordan kan vi fikse dette her?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Samlivsterapi. Der kan dere lære dere en mer konstruktiv kommunikasjonsform.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 One word: familievernkontoret! Ring imorgen og bestill time, kanskje dere trenger noen som kan sette ting i perspektiv og gi dere en reality check? Vi fikk uvurderlig hjelp derifra, så prøv! Si at det er nummeret før dere går fra hverandre, det gjorde jeg og vi fikk time 4 dager etterpå.. og holder fortsatt sammen nå 5 mnd etter
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Problemet er at vi egentlig vet hvordan vi kan snakke sammen, vi snakker veldig godt sammen når vi sitter ned for å diskutere. Og når vi akkurat har diskutert problemet så kan vi kommunisere godt med hverandre i en-to-tre dager. Så kommer hverdagens stress og tar oss og vips er vi tilbake i det gamle mønsteret. Så problemet er ikke egentlig at vi ikke vet hvordan vi burde snakke sammen, men bare hvordan man skal klare å huske at man bør gjøre det. HI
Hvalrosskreppa Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Enten så har du samlivsterapi, eller så har vel noen helsestasjoner psykologer som man kan gå til også. Vi har vært hos en sånn en en gang hver nå, og vi tok ikke skade av det. Dere har det litt sånn som vi har det, har egentlig et veldig godt grunnlag for å klare seg, men det er noen problemer som alltid sitter igjen. Og har man et godt grunnlag, så er det selvfølgelig verdt å kjempe for. Du må huske på at det er klart du føler deg som en kjeftesmelle, men dere er to om forholdet. Dere er to som må jobbe med det og det er ikke bare du som skal gjøre det. Jeg kjenner ikke forholdet deres, så jeg skal vel egentlig ikke uttale meg så veldig. Men jeg kjenner igjen situasjonen for meg selv:P Det er ingen skam å gå til en terapeut. Om så det bare er småproblemer, så kan det hindre at de blir større og i beste fall helt bra!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Meg som er anonym rett under her: vi trodde også at vi kommuniserte godt, og følte vi prata bra sammen, men etter 2 turer på fvk innså vi at vi hadde mye å gå på og mye å hente der - så hvis dere virkelig vil redde forholdet: prøv, for guds skyld, ikke la noe være uprøvd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå