Gå til innhold

Noen her som har hatt lus? Eller har barn som har hatt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er et barn i bhg som har lus nå... og jeg grøsser... klarer ikke tanken på det! Har aldri hatt lus selv, hverken jeg eller mannen min...

Hva gjør man da?

Er det sånn at barna skal holdes hjemme en stund? Barnet som har lus, er nemlig i bhg nå...

Æsj, æsj,æsj.. jeg har helt noia!! Holdt jo på å begynne å grine når vi fikk lappen i dag....

(Og nei, jeg tuller ikke, har seriøst helt angst for sånt!!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er rart barnehagen har sagt hvilket barn det er som har lus sånn at dere vet det (hvis ikke det er foreldrene til barnet som har sagt det).

For å bli kvitt lus, må man ta lusekur to ganger, alle lusene blir drept etter en behandling, men man må ta en etter en stund fordi den ikke tar eggene og da må man ta ny behandling når evt egg har klekt før lusene blir "gamle nok" til å legge egg igjen. Mener å ha lest et sted at barna kan gå i barnehagen igjen etter den første behandlingen.

Prøv å søk det opp feks på lommelegen.no, der står det sikkert mye fornuftig.

Skrevet

Er ikke barnehagen som har sagt det, barnet sa det selv, så det var ganske så opplysende ;) hehe..

Håper virkelig vi slipper unna, nå har jeg satt igang et skikkelig vaskeprosjekt... putta alle luene i frysern, så der kan de ligge i natt ;) Så skal jeg vaske dem hver dag fremover, på 60 grader.. Alt for og prøve og unngå lus!

Har søkt opp på lommelegen osv, men så fort jeg ser de grusomme bildene av lusa får jeg noja!!

Skrevet

Eneste du trenger å gjøre er å sjekke barnet ditt hver dag. Tror ikke du klarer å unngå det ved å vaske luer hele tiden. Lus smitter sjelden via luer, puter osv, men mest ved direkte kontakt. Barna sitter hode mot hode.

Barnet kan gå i barnehage dagen etter behandling.

Ja, min sønn har hatt det. Litt arbeid med vask av sengklær og luer, men var ikke så ille som jeg hadde trodd.

Skrevet

Mannen min syns heller ikke det er noe å ta av for, men for meg som sliter med slikt, så er det hardt... kommer ikke til å få sove noe godt fremover, nettopp fordi jeg har angst for slikt.

En gang fant jeg et insekt på rommet mitt i syden, da ommøblerte jeg hele rommet, og satt sengen midt i rommet slik at det ikke rørte veggen i tilfelle noe kom krypende..... sov kanskje bare 10 timer den uka, aldri vært så sliten før...

Får helt noja ved tanken på småkryp som skal krype rundt i håret, og legge egg..... :(

SUKK!!! Fælt og ha sånn panikk for slike ting.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...