Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har en sønn på 16 måneder som bekymrer meg litt. Hvis vi er på ukjente steder med mange tilstede og høye lyder blir han veldig innesluttet og vil bare være hos meg. Iblant kan bare en liten ting utløse en voldsom gråt. Han går ikke i barnehage enda, men vi var for første gang i en åpen barnehage i dag, og da var han veldig engstelig og var for lyder. Er det noen som kjenner igjen dette? Jeg leste et sted her på forumet at noen mente det var tegn på Aspergers syndrom..... Det gjorde meg veldig bekymret.... Samtidig kan han storkose seg på kafe med mye lyder, løpe omkring å "prate" med ukjente mennesker på kjøpesenteret etc, så det er litt opp og ned på dagsform dette... Han er kjempe sosial med mennesker han kjenner godt, elsker å leke gjemsel, være med i butikken, bli lest for. Han er veldig glad i å reise på ferie til besteforeldre, så han er ikke opphengt i noen rutiner.... Men han er litt sart og forsiktig og trenger en stund på å bli godt kjent. tror dere jeg trenger å være bekymret?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Var jo veldig sent å introdusere ham med andre barn i en alder av 16mnd? Uansett, høres ikke ut som aspergers -google litt så kan du lese om det! sOM DU SIER, HAN TRENGER BARE LITT TID, ikke noe galt med det )
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 min og var slik rundt 12mnd alderen. var bare en fase- det er nok slik med din og men snakk med hs. de kan hjelpe deg.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 HI her. Han har ikke blitt introdusert for barn for første gang i dag:) Men det var første gangen vi var i åpen barnehage. Det var nye lokaler og helt nye mennesker for han. Det var poenget. Han er veldig interessert i andre barn, men her tror jeg han ble litt overveldet. (Var sikkert 15 barn der i dag) Det virker bare som om han er så mye mer sart enn de andre barna.......
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 HI her. han har vært ganske så engstelig fra firemåneders alderen. Men det er tydelig at han blir mindre og mindre engstelig. Før smilte han sjelden til fremmede, nå er han en sjarmør på butikken f eks...... Men det er så opp og ned! I julen var vi i julselskap med kjempehøyt støynivå, flere barn etc, og da stortrivdes han. En annen dag er ALT skummelt.
MTMT Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Min gutt er også sånn. Og det svinger veldig fra dag til dag. Han kommer seg litt etter litt, men d går nok en stund til før han er helt trygg. Nokså normalt, slapp av.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 MTMT: Hvor gammel er din sønn, kan jeg spørre om det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå