Gå til innhold

Noen av mai-babyene som ikke drikker noe særlig MM eller MME lenger?


Blå + en i magen

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne å jobbe om 8 uker, og lillegutt har aldri tatt flaske. Nå får han mer og mer fast føde slik at far kan være hjemme med han og mate han. Når jeg skal i jobb så vil han kun få drikke med skje. Ikke så mye akkurat. Lurer på om han får i seg nok drikke, og kan han drikke vann til alle måltidene? Eller bør jeg få i han noen skjeer MME? Vet liksom ikke hvor lenge de bør få melk... På helsestasjonen sier de bare at jeg velger selv, og må følge mi egen magefølelse, de er dårlig på mer konkrete råd.. Noen andre babyer som nesten ikke får melk lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn jeg har forstått det er det viktig med rikelig mengde jern det første året. Det får man i blant annet i mm/mme og i industri produsert grøt/barnemat. Vet ikke hva du gir barnet ditt å spise, men vil jo tro det er enda viktigere å velge riktig mat når din gutt ikke vil drikke mm/mme. Mener å ha lest at ca 5 og ikke over 6 dl mme er bra for et barn på 8 mnd. Min gutt på 8 mnd får det, men han har da heller ikke problemer med flaske. Jeg har også kjøpt en tut kopp som han har begynt å trene på å drikke av. Kanskje noe du kunne også kunne prøvd? Høres så tungvint ut med skje liksom... ,og jeg hadde følt min sønn hadde fått i seg for lite drikke på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nå to barn som ikke tar flaske. da eg begynte å jobbe igjen etter første permisjonen var hun litt over 10 mnd. da fikk hun grøt og fruk pure av pappaen. så gav han henne vann på glass ev tutekopp uten sånn sperre på...

 

mini på 8 mnd nekter også flaske. eg prøver jo å gi han litt vann på dagen nå så da får han enten i en sånn tutekopp uten sperre eller fra glass. går veldig greit det. han drikker i vei..

 

vil tro det går an å gi litt mme sånn også..;) blir litt gris i starten da. hehe..

 

men om dem får grøt så får dem jo mme i den og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å gi mm/mme fra noe annet enn flaske? Fra tutkopp eller vanlig kopp f.eks? I alle fall til ett par av måltidene. De får jo melk gjennom grøten også da, så så veldig viktig er det kanskje ikke, men jeg ville nå prøvd med tutkopp likevel:-)

Jeg gir mme til frokost, lunsj og kvelds. Vann til middag og som tørstedrikk ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...