Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Følger jo aldri med på sånne tråder, ergo egen tråd om temaet :o/ Finnes det en bok om det å bli storesøster (helst, eller storebror i det minste) som er litt realistisk ifht hvordan det blir når babyen kommer ut (men lettfattelig) - at det ikek er en lekekamerat med en gang og at det kanskje blir mye grining? Snupp har vært kjempeklar for småsøsken lenge, men begynner å få litt kalde føtter i forhold til hvordan det faktisk kommer til å bli for henne...
brooklyn Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Vi kjøpte en bok som heter i magen bor en baby. den er skjønn med klaffer over magen som barnet kan ta bort og se hvordan babyen har det der inne. Den viser ikke noe om fødselen (i denne boken ble storebror med på sykehuset og lekte sammen med noen sykesøstre, sånn er det sjelden i realiteten), men vi har bladd masse i den og fortalte om det vi så på bildene til storebror. Vi brukte den mest for at han skulle få se selv hva som kunne være inne i en mage, om du skjønner. Om den er særlig pedagogisk tviler jeg vel på..
Sessa ruger igjen... Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Emma og lillebror forklarer jo litt om hvordan det er: at lillebror gråter og får oppmerksomhet og spiser og må skiftes bleie på og sånn. Også får du si til snuppa at om ikke så lenge så ligger babyen på gulvet og leker litt med henne også blir den mer og mer med etterhvert. Lillebror begynner å bli litt mer lekekamerat nå (6 mnd). Frøkna skal gjerne sitte i lekegrinda og leke med lekene hans, gir han noen leker og hermer masse etter de tingene jeg sier til han: "Du, din lille bråkebøtte!" "Du, lillegutten min!" "Det går bra, vennen. Jeg kommer snart!" hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå