Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hei jenter! Må bare klage litt...har en dårlig dag i dag...mange ting over lengre tid har hopet seg opp... Men en spess ting gnager mye på meg... Svigermor vil sy 2 like dåpskjoler til gutta våre. Jeg vil allerhelst døpe mine barn i min dåpskjole som har vært i familien i generasjoner! Men det er nå 2 stykker som kommer... Svigermor mener nok bare vel, men vi har...nei...jeg har fått beskjed om at det er de draktene gutta skal bruke, å sånn og slk skal de se ut. Har jeg mistet stemmeretten?? Vi har hatt gnissninger i over et år nå, og har mer eller mindre unngått konfrontasjoner... Føler nå at hun bare overkjører meg! Det jeg sier teller ikke lengre. Ikke det at jeg blir spurt... Jeg vil ikke ha drakene slik hun snakker om heller... Mannen min sitter mellom barken og veden.. HVA GJØR JEG? Dette er vår dag! Ikke hennes!!!!!!!!!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Du sier blidt og hyggelig til svigermor at det er flaks at det blir tvillinger, for da kan dere få både i pose og sekk. Da kan dere både få brukt dåpskjolen som kommer fra din familie og hun kan få sy en dåpskjole om hun vil. Selv om svigermødre (bestemødre) prøver å ta styringen av og til, så er det sjelden vondt ment, kanskje ikke en gang ment å være overkjørende, det blir bare sånn i deres glede og iver over barnebarn. Min svigermor sa alltid at hun ikke så skulle bli så "gal" som mange av venninnene hennes når hun fikk barnebarn. Men det ble hun nok likevel. Litt vel overivrig av og til, min mor også, men hun visste jeg at kom til å bli sånn. Men det meste lar seg takle med litt overbærenhet, litt tålmodighet og forståelse for disse smågale bestemødrene blandet med en passelig grad bestemthet, høflighet og et smil. "Jeg vet du mener et godt, men...." et eller annet sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå