Gøril (210406) Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Hei, jeg gav jenta vår flytende paracet for cirka 40 min siden og febern har ikke gått ned i det hele tatt. Hun er så varm, men drikker litt. Hun har tisset i dag også. Vi merket først i natt at hun hadde fått feber og siden har hun hatt feber og vært veldig slapp. Kun ligget på sofaen i hele dag, men som sagt drukket litt og tisset. Hva gjør vi nå? Hun har fått paracet 3 ganger i dag så nå er jeg rådvill hva vi skal gjøre... noen tips?
Honningmelon Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Hvor høy er feberen da? Om man gir febernedsettende når feberen stiger, så vil ikke paraceten fungere skikkelig. Kan være derfor den ikke går ned. Men, det kan også ta opp mot en og en halv time før den virker, så jeg ville nok sett det ann en stund til.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Sist vi ringte legevakten ang feber fikk vi beskjed om å ta kontakt igjen dersom febern ikke gikk ned 5 kvarter etter å ha gitt febernedsettende.
Gøril (210406) Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2009 Vi målte i øret og da målte den 39, men det gjorde den i sted også... hun er slapp så allmenntilstanden er påvirket. Hun har bare hatt feber i 1 døgn og allmennlegene på legevakten har jeg lite tiltro til at dem gjør noe før det har gått 3 dager med feber.. dette også vår fastlege..
Gøril (210406) Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 jeg har prøvd å kle av henne.. hun har nå kun truse og nattoverdel, men hun skjelver og sier hun fryser...
Honningmelon Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Ok. Se det ann en stund til, og hvis ikke feberen går ned noe i løpet av en og en halv time, så kan du jo ringe legevakta for å høre hva som er best å gjøre.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Vi sliter med det samme. Hun har 39,5 etter at hun har fått stikkpiller. Ringte legevakten som ba oss vaske henne med en fuktig lunken klut på ryggen, magen, under armene, i hendene. Det hjelper. Etter en halv time var febern nede i 39. Forsøk det.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Vi har forresten tatt av alle klær. Hun ligger i truse på et kaldt rom med dyne over seg. Vi forsøker å legge dynen løst over henne, slik at hun ikke blir varm og tett under den.
♥binna♥ Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Da er feberen på vei opp og du skal ikke kle av henne. Du kan ikke motvirke at feberen stiger. La henne ha på dyne og bli varm.
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Har du ibux hjemme? Prøv å gi henne det, kan hjelpe! Og siden det er andre virkestoffer i ibux enn i paracet kan du gi ibux selv om du har gitt max dose paracet.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 20. januar 2009 #12 Skrevet 20. januar 2009 Jeg ville for det første ha sjekket temperaturen hennes i rompa for og være helt sikker på hva tempen ligger på.. Men hvis almenntilstanden hennes er bra ville jeg personlig ikke ha ringt legen ved 39 i feber.. men du kjenner jo ditt eget barn best.. =)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 20. januar 2009 #13 Skrevet 20. januar 2009 Du skal kunne gi dobbel dose av paracet. Dette har vi fått beskjed om av 3 forskjellige leger på legevakta. Det skal så mye paracet til før det blir farlig for barna. Vent en time el noe å gi en dose til =)) Er du i tvil så ringer du til legevakta og spør dem, de vet så mye mer enn oss her på dib!!!
mai mammaen til to Skrevet 20. januar 2009 #14 Skrevet 20. januar 2009 la henne dusje eller bade.. ikke ta for varmt vann men ikke kaldt heller. skal ikke fryse for et år siden fikk datteren vår plutselig høy feber. hun hadde 39.9 og da hadde jeg gitt en paracett for en time siden. jeg gav henne en dose til og tok henne med i dusjen. da klarte vi å få den ned til noe med 38 husker jeg.
Gøril (210406) Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 20. januar 2009 Tusen takk for alle svarene... Jeg har nå lagt henne ned inne på rommet sitt da hun ba om det og så har jeg lagt dyna lett over henne. Jeg skal inn og måle om litt, og håpe på at hun sover litt... jeg pysete når ungen er syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå