Gå til innhold

vekt og lengde


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye veier barna deres, og hvor lange er de? På 5 mnd kontroll veide jenta vår 7.3 kg og var 63 cm lang. Hun veide altså litt mye i forhold til lengden. Synes dette er litt vanskelig siden jeg har vært overvektig som barn selv og ønsker absolutt ikke dette for henne. Jeg kan jo ikke akkurat begynne å slanke henne, og hun er sulten hele tida for tiden. Hun får grøt til frokost (i ni tida), flaske i ett tida, middag rundt fire, og grøt igjen ca kl syv. Hun drikker bare 100-120 ml i ett tida da, hun elsker fast føde i forhold til melk...

What to do??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har ei tulle som var 8,9 kg da hun var 4,5 mnd og 67 cm heheh... Matglad lita ei;) Hun får pupp på morningen i sjutiden også får hun flaske (mme) 230 ml i elleve/ tolvtiden. får da ny flaske i 15 tiden også litt grøt og siste flaska i sjutiden. Vi har prøvd litt gulrotmos og sånn innimellom og hun spiser ALT vi forer henne med og synes det er like godt. Derfor synes jeg det er greit å holde oss til melk og litt grøt så lenge hun er fornøyd med det. Dersom hun hadde fått bestemme selv ville hun ha drukket dobbelt så mye melk og spist dobbelt så mye grøt men hun får mer enn nok mat fra før heheh... tror man bare må føle på hva som er best for sitt barn og lytte til hvordan hun responderer på det. Da finner man ut hva som funker best ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkna vår var 6835 g og 63 cm på 5 mnd kontroll.

Her har vi ikke så mye rutiner på noe som helst egentlig...hun får mat når hun vil.Spiser 1-2 måltider fast føde.

Nå har jeg begynt å gi henne vann istedenfor melk om natten og hun synes det er greit.Så hun er nok ikke spesielt sulten om natten,tror heller det er vane for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når gutten min var 4.5mnd veide han 8410. og var 63cm lang.

helsesøster sa bare, ja, han får ihvertfall mat.

god og rund er han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Lillegutten min veide på 5 mnd kontrollen; 6880 gram og strakte seg 64 cm. I følge helsesøter var dette lite. Fikk selv se på vekstkurven, å den dalte ned. Han hadde bare lagt på seg 400 gram siden 3 mnd kontrollen. Så da måtte jeg rett hjem å begynne med grøt. Noe han liker enormt. Så nå har vi gitt grøt en ukes tid, å han har økt vekten med 150 gram, så nå er mor storfornøyd:) Vet at når vi begynner med grøt, legger de veldig fort på seg. Husker jenta mi, da hun var 5 mnd veide hun 7.3 kg og strakte seg 64cm. så det var stor forskjell...men hun begynnte med grøt da hun var 4 mnd. så det hadde litt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er fem mnd i morga og var i dag 64 cm og 7350. Vi held oss stort sett til berre morsmelk enda. Han får kun ei ts med pulver godt utvatna. Han har lagt på seg meir mellom dei andre kontrollane da men følger no den kurva som han gikk ned på sist. Trur vi begynner med litt meir graut no. Får pupp om natta ein eller to ganga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min veide 5870 gram og var 64,5 cm lang på 5 mnd kontrollen. Litt liten, men med tanke på at han ble født 6 uker for tidlig er det ikke så værst likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lille Emilijan-Andrè var 68 cm og 8820g!! Rund å go' gutt er han! de er så snuske med sine lubne lår og runde kinn ;)

Han spiser nå både grøt og middag og frukt, samt mme.

bekymrer meg ikke for vekta så lenge han følger sin kurve og har det bra..(men irriterer meg, og blir lei meg for, alle negative kommentarer om hans "korpus"!!. og etter hvert vil han nå begynne og bevege seg mer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ved 5 mnd kontrollen var hun 67 cm og 6700. Nå er hun 6 mnd om en uke og jeg tror hun har lagt på seg godt denne siste måneden da vi har begynt med grøt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min var 7300g og 65,5 cm på 6 mnd kontrollen. Han følger sin kurve ganske bra :) Han får grøt på kvelden og middag, men helsesøster mener vi må starte med et grøtmåltid til. Han er veldig aktiv - hopper hele tiden, så bruker ganske mye energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-gjennomsnittet mener du!!!!!!!!!!!!!!!! ikke normal streken!!!!!!!!!!!!! -det er like normalt å ligge litt under eller litt over gjennomsnittet, er jo faktisk det som skaper et gjenomsnitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...