Snøhetta Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har blitt anbefalt å sjekke om eggstokkene er tette hvis mensen dukker opp neste gang. Legen min fortalte om en ny metode for å sjekke dette hvor de bruker en ballong som så fylles med kontrastvæske. Noen som har gjort dette og vil fortelle litt hvordan det var?
Kone&Kjerring Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har akkurat vært å tatt en slik undersøkelse. Du må ha en henvisning fra din gyn. Så ringer du f.eks et sykehus i nærheten av der du bor når du får mensen. Er du heldig får du time ca. en uke etterpå Jeg var på Rikshospitalet, og fikk time 8 dager etter. Du får et kateter ført opp i egglederene. De blåser opp en liten ballong, og skyller etterhvert kontrastvæske gjennom eggelederene for å se om det renner gjennom og ned i buken. Samtidig tar de røntgen, mens du ligger på benken, først på magen, så på ryggen. Da vil de se om du har passasje i egglederene dine. Jeg fikk litt menssmerter når de blåste opp ballongen, men følte ingen særlig smerte utover dette. Tok en Ibux før undersøkelsen. Det varierer veldig fra person til person hvordan smerten føles. I mine øyne, er denne undersøkelsen ikke noe å være redd for. De var superproffe og hyggelig på RIksen iallefall. Lykke til!
Mor til 2 snart 3❤️ Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Hmmm.. lurer på om det er en sånn undersøkelse jeg skal ta?? Min gyekolog sendte henvisning til et sykehus nærheten som visstnok hadde kortere ventetid.. den ble sendt en god stund før jul og jeg har enda ikke hørt noe:( Vet jo ikke hva slags inngrep det er.. hun nevnte lapraskopi og det er vel for å sjekke om egglederene er tette..eller??
Snøhetta Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2009 Tusen takk for svar Jeg er av den typen som liker å vite hva jeg går til også hvis det skulle være litt vondt eller ubehagelig, så kjempefint å få svar fra en som har gjort dette. Jeg har fått henvisning fra lege til Smestadgynekologene hvor de utfører dette. Hvor lang tid tok undersøkelsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå