Gå til innhold

Antall faddere for Emma Tallulah

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener presten sa til oss på dåpsamtale når vi døpte Jonas at han måtte ha minst 2 og maks seks faddere. Men lillejenta som ble døpt til Emma Tallulah idag hadde 7. Går det an eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var minst 4 faddere jeg? Visste ikke at det var et maks antall :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er vel det som er vanlig ja, maks 6... men de er jo kongelige da, så de slipper jo unna :o)

Skrevet

Er nok særbehandling ute å går ja.

http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=3124

her står det på Kirkens egne nettsider.

"Hvert barn som blir døpt, skal ha minst to høyst seks faddere."

Ikke at det gjør meg noe, for jeg ønsker ikke syv faddere (eller fler da) på jenta i magen men tanken bare slo meg.

Skrevet

Jeg og min mann er fadder for en liten gutt, sammen med 6 andre faddere. Han har altså 8. Tror man kan få det meste om man bare spør:)

Vi har selv kjørt en enklere stil. Eldstemann har to (tantene sine), minstemann har fire(alle besteforeldrene).

Skrevet

man kan ikke ha mer en 6- som blir skrevet inn i kirkeboken...

sjekk: www.kirken.no

:Den døpte skal ha minst to, og høyst seks faddere. Foreldre kan ikke være faddere. Minst to faddere må være til stede ved dåpshandlingen. Det er fint om fadderne har mulighet til regelmessig kontakt og til å være en støtte for både barn og foreldre.

Skrevet

Det er forsåvidt godt mulig, jeg har ikke sjekket eller spurt de andre om de står registrert som faddere, men vi fikk ihvertfall "våre" fadderark påskrevet fra kirken, som et slags bevis.

Skrevet

Joda, man kan det :)

Mulig man praktiserer litt annerledes enn det står skrevet alle steder.

Skrevet

7 er jo et magisk tall, skjønner at de ville ha 7 fremfor 6.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...