Snappie Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Min datter er nå 1,5 år og går i barnehage. På torsdag forrige uke når jeg skulle hente henne fra barnehagen hadde hun kastet opp. Jeg merket at hun var litt urolig og sutrete samme morgen men tenkte ikke noe mer på det. Hun kastet bare opp den ene dagen. Ingen diare ellers. Bare oppblåst mage og 1 bleie pr dag som lukter veldig vondt. Litt forhøyet temperatur fredag og lørdag. Matlysten hennes er borte. Hun spiser ikke særlig mye om dagene. Gjerne 1/2 skive til froksot, 1/2 skive til lunsj. Ingenting til middag eller kvelds. Kanskje 1 banan og litt jogurt. Får i bra med drikke. Men det ser ikke ut til å ville slippe taket. De i barnehagen sier at mange fra avdelingen ved siden av har vært rammet av magesyke. Har holdt henne hjemme siden... Noen som har erfaring fra dette? Er det en merkelig omgangssyke? Hvor lenge skal den dårlige apetitten og det dårlige humøret hennes vare? Jeg har ikke merket noe selv. Men min mann har hatt diare i dag og følt seg dårlig de siste dagene, samt hatt litt feber.
Pysa Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Her har vi hatt det samme, i snart fem dager, både barn og voksen :-( Veldig løs mage, oppblåst, feber. Ungene kasta opp hver sin gang. Magen min er bare vondvonvond, for femte dag på rad. Merkelige greier....
Snappie Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. januar 2009 Ja merkelig!!! At man skal reagere så ulikt?
St.Sunniva Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Veldig vanlig at det forekommer sånn. Vi har det alltid før jul i vår barnehage. De skal i allefall være hjemme i minst 48 timer etter siste oppkast eller avføring (med diare). Eller til de er friske.
Snappie Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 Ja det er jo gått 5 dager siden oppkast, men jeg har vondt for å slippe henne i barnehage når hun ikke har matlyst og er litt mer sutrete enn normalt. Men hun er i god almenntilstand. Kanskje jeg lar henne gå i barnehagen på torsdag.
MTMT Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Hei. Gutten min på 20 mnd har vært syk siden 9. januar. Det startet med feber å så kom diare. Hadde feber i 5 dager. Så var han slapp og sur i et par tre dager. Vi tenkte at nå måtte han snart bli frisk igjen, men så kastet han opp den 17. Nå i helgen følte vi han kom seg litt, men matlysten var fremdeles dårlig. På søndag virket han helt bra og i kjempeform, men igår spydde han igjen, og nå har diareen gått over til hard mage. Idag fikk han igjen feber..... Jeg er så trøtt og sliten av dette her, har snakket med lege to ganger pr. tlf og vært på legevakten en gang. Men de sier at det bare er magesyke.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Huff mye som går nå.. jeg har også dette, ikke kastet opp da men, og også sykt sykt vondt i magen......hatt det siden søndag i forrige forrige uke, så er på 10ende dagen idag, gjett om jeg begynner å bli lei..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå