Bergene Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg ønsker å få generell studikompetanse etter 23/5 regelen. Jeg har fullført to av de seks fagene jeg må ta, disse to etter reform 94. Men i ettertid har lærerplanen blitt forandret til kunnskapsløftet, så nå er jeg litt usikker på om jeg fortsatt kan ta fag etter reform 94? Såvidt jeg ser på PrivatistWeb går det kun an å velge reform 94 hvis man skal ta fag som gir generell studikompetanse, hvorfor det egentlig? Regner jo derfor med at det er denne reformen som er rett for meg, men vil bare forsikre meg. Håper noen kan gi meg svar på hvertfall et av spørsmålene!
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Med eller uten reformen (;P) så gjelder de 6 fagene. Og de to du har fra før gjelder hvis de er på tredjeklassenivå, men det lureste er å ta med vitnemålet på privatistkontoret og spørre. Uansett bør du ikke melde deg opp til mer enn 2-3 fag pr semester, har selv gjort dette for 4-5 år siden og det var fryktelig mye selv om det bare var 2 fag av gangen:)
AnTiLoPeSvIn Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 jeg kan ikke svare med sikkerhet, men vil tro at du må ta fag som er fra kunnskapsløftet, men de fagene du har bestått som er fra reform 94 gjelder for det. har nettoopp kommet inn på voksenopplæring. har alle allmennfagene fra reform 94 tar nå studiefagene som er fra kunnskapsløftet. så det blir blandet, men får tilslutt fagbrevet i mitt tillfelle da.
Bergene Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. januar 2009 Takk for svar! Ma Baker: De to jeg har fra før var fra 1klasse, men de fagene finnes ikke i 3klasse så sånn som jeg har forstått det så gjelder de. Det er matte GK og Naturfag GK. Disse fagene er bare første året. Nei jeg tenkte bare å ta ett fag nå i vår, nyere historie ;-) Antiopesvin: Hmm...På PrivantistWeb virker det som om man må velge reform94 om man skal ta fag som gir generell studikompetanse. Tenker jeg tar meg en tlf. til pivatistkontoret i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå