Gå til innhold

Tidligst ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Har nå hatt blödinger i 3 dager, ikke så mye men veldig rödt. (sorry detaljer)

Har heller ikke hatt noe smerter, men hadde en liten murring rett för jeg blödde for förste gang..

Ringte legen min i går og fikk beskjed at det var ingenting han kunne gjöre, var det en SA så var det det.. Han ville heller ikke sende meg til UL siden hjertet ikke hadde begynt å slå, så da var det egentlig ikke noe å se etter.

Så det jeg lurer på er når er det tidligste man kan se at man har ett levende spire i magen? Tenkte å bestille privat UL

Orker ikke tanken på at jeg bare må gå her og enten vente på SA eller at det kan gå bra. Er kjempebekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg er 5+6

Skrevet

Huff..

Skjønner at du blir litt nervøs.. Men samtidig så er det mange som blør litt! Så trenger ikke være noe alvorlig:)

Hjertet begynner vel å slå allerede mellom uke 5 og 6..

Vi var på tidlig UL da vi var 6+4, og da slo hjertet:)

hilsen

blivende far:)

Skrevet

nåe jeg hadde blødningner i forrige sv.skap, måtte jeg vente til jeg var 6 uker på vei før jeg fikk ul...da skulle visst hjertet slå.

så du har jo ikke mange dager igjen før det er mulig å se...men du kan jo også ta blodprøve med 2 dagers mellomrom, så man ser om det er normal stigning av hcg(kan ta litt tid å få prøvesvar)

masse lykke til...håper alt har gått bra;-)

Skrevet

Jeg var til UL når jeg var 5+3 denne gangen, og så et bankende hjerte, så det at hjerte ikke slå er bare tull!

Ring på nytt og spør en gang til du, ingenting er værre en uvisshet. Om ikke legen din vil, så prøv en annen. Du skal ikke måtte betale for dette når du har blødninger.

Kan forøverig berolige deg med at jeg har småblødd i alle svangerskapene mine, så det er helt normalt for noen :-)

Skrevet

Jeg vil ikke gå så langt som å si at det er tull..

Jeg var på ul 5+4, da var det ikke noe hjerte å se.

Ny ul 6+1 derimot, var det et hjerte som slo som bare det.

De utvikler seg i rykk og napp, så det er ikke alltid man ser noe så tidlig. Legene venter ofte til man er på minst 6+ nettopp med tanke på at man ikke skal tro det som er et tidlig, og levedyktig fosteranlegg er en SA pga manglende hjerteaktivitet.

HI: hør med legen, eventuelt sykehus om du kan få komme inn for å måle hcg nivåer. Det kan de gjøre allerede nå, og da får man en god indikasjon på om det er utvikling.

Jeg bødde for et par uker siden, men det har gått bra så langt.

Lykke til!

Skrevet

tror nok grunnen tl at de vil vente til uke 6 er at det da er stor sannsynnlighet for at hjertet slår hvis alt er bra...i uke 5 er like normalt at det slår, som at det ikke slår...og da er det jo en unødvendig belastning å få vite at det ikke slår, men at man må komme tilbake neste uke for å vite om alt er ok...

Skrevet

Kommer til å ringe legen i morgen og kreve blodpröve i allefall..

Föler liksom at jeg har mistet de får graviditets symtomene jeg hadde. Samtidig som jeg er overfölsom, gikk tur med bikkja i stad og begynte å strigråte da jeg tenkter på situasjonen jeg er i, sammtidig som jeg håper på det beste... Huff disse hormoner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...