☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 .... skulle jo ikke si noe før om tidligst 2-3 uker, etter at de har flyttet til ny leilighet og jeg skulle ha vært på første skikkelige svangerskapskontroll og ikke minst fått se det lille hjerte banke på UL - men i dag har jeg bare stri-grått i hele dag for absolutt INGENTING - skjønner ikke hva som går av meg - bare masse hormoner!!!! Ihvertfall ringte mamma og hun hørte jo at jeg gråt og kom med hundre forslag om hva det kunne være og hvorfor jeg var så sliten osv - så tilslutt måtte jeg bare fortelle det! Mamma - jeg er gravid sa jeg... det ble helt stille i den andre enden... såååååååå koooooooselig!!!!!! snufs -er det derfor??!??!!! Ja, da skjønner jeg at du griner, hehe!!!! Nei, så kooooselig, er det sant?? så flott osv... Og så mange lykkønskninger osv - var jo godt å få sagt det og ikke gå rundt å lyve om hvorfor jeg er sykmeldt etc. Var jo ikke på denne måten vi hadde tenkt å si det på - men, jeg måtte jo bare - kunne liksom ikke lyve lenger og jeg grein jo så fælt på telefonen når hun ringte... Var ihvertfall godt å få sagt det!! De respekterte vårt ønske om å ikke si noe til den øvrige familie ennå, de skal ikke si noe til noen - så det er jeg glad for! Mamma måtte gi røret til pappa slik at jeg kunne si det til ham også - jeg tutet og gråt og fortalte det til ham også, han skjønte ikke så mye med en gang, men når jeg sa jeg var gravid og vi ventet nr 2 da hørte jeg ham smile og le og si at han synes det var innmari koselig!!! Både han og mamma ble så oppriktig glade og det var veldig koselig!!! Hadde jo vært rart om de ikke hadde vært det, hehe... Måtte bare fortelle det til noen... =) Ha en fortsatt strålende fin kveld... Klems
Lillemy-77 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Heiiii:o) Vet du hva, nå fikk jeg helt tårer i øynene og klump i halsen....åååå for en fin historie...) Kjenner at jeg gleder meg til jeg kan fortelle det til familie og venner... MEn det blir vel en stund til. Har mistet før, så tør liksom ikke tro på dette før jeg har sett at det er bra på ul. Skal ikke til legen før neste uke, og så tar det vel kanskje sin tid før jeg får ul...grugleder meg... Du må kose deg masse masse med spiren din, og hormonene dine...hehe...di er veldig tilstede hos meg også. Er du langt på vei? Jeg er litt over 5 uker:o) Klemmer:)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 21. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2009 Heiiii Lillemy-77 =) Hadde store planer om hvordan jeg skulle si det til familien, og jeg har til og med fått laget meg noen fine kort med bilde av datteren min på 3 år som sier; "Hurraaaaa - jeg skal bli storesøster i september!!!" Disse kortene hadde jeg tenkt å legge under en middagstallerken og så invitere hele familien på middag når jeg var en ca 12 uker på vei... men så skjedde jo dette i går da - at jeg var på "griner`n" hele dagen og jeg måtte jo bare fortelle det til mamma når vi pratet på telefonen. Men jeg kan jo invitere til middag på den tiden likevel, det er jo bare mamma og pappa som vet om det - broren min og samboeren hans og øvrig familie får vite det litt senere... f.eks under denne middagen jeg har hatt planer om... Jeg er ikke langt på vei i det hele tatt - er bare 4+4 i dag - altså min 5 uke. Har bare visst om dette 1 ukes tid - det var tilfeldig at jeg testet mandag for over 1 uke siden - jeg var så dårlig og svimmel, uvel, varm og kvalm at jeg måtte gå hjem fra jobben tidlig på morgenen, mannen min sa på telefonen til meg at han trodde jeg var blitt gravid, men jeg mente det var altfor tidlig å teste og altfor tidlig å få symptomer - skulle da forvente mensen på lørdag som var, altså 6 dager etter - men jeg tok nå en test for sikkerhets skyld og jammen var den klar positiv... Har vært helt slått ut av svangerskapssymptomer siden forrige mandag, var hos legen på tirsdagen og fikk det påvist og ble sykmeldt ut forrige uke og denne uka. Skal på gyn på sykehuset på fredag og få helsekort osv - det blir spennende... Uff - det er så trist når man mister sin lille spire - jeg håper den sitter godt hos deg denne gangen. Har du barn fra før eller er dette din første? Jeg har en datter som fyller 3 år nå i februar. Ønsker deg uansett lykke, lykke til =) Da har vi jo termin nesten samtidig da? Her på BIM-kalkulatoren har jeg termin 29.09.09, legen ga meg delvis termin den 26.09, men jeg tror 29.09 er mest riktig i forhold til EL, min sykluslengde osv. Så blir spennende å høre hva gyn på fredag sier, da retter jeg meg etter den... Ha en strålende fin dag da =) Klems
Lillemy-77 Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Hellu:o) Det var en utrolig fin plan....med bilde av storesøster på.. søtt:o) Men du kan jo fortsatt gjøre det ja, med de andre. Åååå, er vi like langt på vei, det var koselig!! Da kan vi jo følge hverandre her inne. Kjempekos:) Beklager mitt sene svar, men jeg har nettopp begynt på jobb igjen, så det har vært noen travle dager. Har nettopp vært hjemme ett år med min lille snuppe, har ei lita jente som er 15 mnd nå, hun kom til verden hele 3 mnd før tiden, (i oktober istedet for januar) så derfor jeg har gått hjemme helt til nå. Har bestandig ønsket meg to tette, så satser på at min lille spire klorer seg orntli fast nå Er du sikker på at du ikke er lengre på vei? Hørtes så tidlig ut med positiv test 6 dager før ikm, og så uvel så tidlig? Når jeg ble gravid sist gang, så fikk jeg mensen likevel, og det bidro jo til at jeg var hele 8 mnd før jeg visste om at jeg var gravid!!! Og det var bare fordi jeg gikk til gynekolog og fikk tidlig ul. Så det går an. Men prøvde dere ikke ettersom det var tilfeldig at du testet? Får du forresten ul nå på sykehuset? Så utrolig spennende!!! Gleder meg til jeg skal. Jeg fikk termin 23 september forresten, så det er ikke mange dagene mellom oss:o) Det er ikke lenge til fredag, jeg må få høre fra deg da ) Klemmer og lykke til:)
Johan Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Å, nå gleder jeg meg til å fortelle det til foreldra jeg og!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå