babymaker skal ha en jente til Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Mannen min skjønner ikke hvorfor vi ikke kan kjøpe brukt.. Selv om jeg prøver å forklare..
Lykkelig g~g~j Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 jeg hadde nok ikke kjøpt et brukt et dersom jeg ikke kunne få garanti for at d var i orden! Med andre ord, ikke vært utsatt for støt som å falle i gulvet eller kollisjon etc. Jeg vet hvertfall at reflex butikkene her kan sjekke dette for deg! Bilsikring er så viktig at jeg ville nok ikke spart på kronene akkurat der!
Mayken Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Bilsete er vel kanskje det eneste jeg ikke ville kjøpt brukt. Er ikke villig til å ta sjangser med sikkerheten i bilen.
3xMamma :) Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Babyen vår får brukt sete. Det er brukt av 2 andre. Jeg vet hvem de er da. Men jeg ville ikke brukt seter jeg ikke vet noe om.
Fire småtroll Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Et bilsete skal ikke være mer enn 5 år gammelt, er det eldre enn det kan det bli tretthetsbrudd i plasten så det holder ikke mål i en evt kollisjon. Et bilsete som har gått i gulvet eller vært med på en kollisjon (selv en mindre kollisjon) skal heller ikke brukes for du kan ikke stole på plasten i det lenger... Derfor ville jeg ikke kjøpt et brukt sete av fremmede. Men den lille i magen nå kommer til å bruke setet jeg kjøpte til storesøster i 2007, og storesøster har et arvet sete i jobbebilen til mannen min som er etter søsteren min (brukt til et barn). Det har jeg ingen problemer med. Ville heller spart penger på å kjøpe brukt vogn, sprinkelseng eller andre ting enn bilsete.
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Signerer Kristin 1974 her. Er fire ting (som jeg kommer på) som jeg aldri ville kjøpt brukt til ungene mine: Bilstol, madrass, sko og undertøy. Dette er noe jeg mener man bør ha nytt av, dvs bilstol kan arves fra barn til barn så lenge den ikke er fra gammel, eller fra noen man kjenner godt. De tre andre tingene foretrekker jeg å ha nytt til hvert barn.
gutteklubben grei Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Jeg hadde kunnet kjøpt babysete av kjentfolk eller slekt. Babysetene brukes jo max et år og går jo ikke så fort ut på dato.. Men jeg hadde ikke kjøpt av ukjente på finn e.l. Har du mulighet til å ta en tur over grensen så selger de Graco babysete med base for 1000,- SEK, fjorårets modell men i alle fall ny :-)
baima Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Vi har kjøpt brukt, men er fra noen venner og stolen er bare brukt til ein unge. Og vi veit at den ikkje har vore utsatt for støt el lignenende. Ville nok ikkje kjøpt brukt fra ukjente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå