Gå til innhold

Sliter med hjerteflimmer..flere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I perioder er jeg plaget med hjerteflimmer, når det starter sånn ca 1 g hver annen mnd så varer anfallene i mange timer..skikkelig plagsomt..

Har tatt det opp med legen, men han får jo ikke sjekket det fordi jeg aldri får time når jeg har anfall..dette er plagsomt og bekymrer meg veldig..

Er det noen flere her som plages med det samme, eller som vet om det er farligt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du kan gjøre, er å gå med slik bærbar ekg i et døgn. Og håpe at det slår til akkurat da. Er vanskelig med slike ting som skal klaffe med rette tiden og sånn, er ikke så lett å planlegge.

Har ikke hjerteflimmer, men en annen type hjerterytmefeil. De finner bare ikke ut hva det kommer av, så jeg kommer nok bare til å gå med det. De vet hva som skjer, men ikke hvorfor, så de klarer ikke å gjøre noe med det.

Men du? Hvis anfallene varer i flere timer, er det kanskje en mulighet for at du stikker inn på legevakta og tar ekg? Lettere hvis de får lest av hva som skjer i hjertet ditt.

Skrevet

takk for svar..har hatt det siden kl 15 i dag..ringte legavakta, men ble nedprioritert pga influensasesongen..fikk time i mrg 0930

Skrevet

Og da kan det være over... Så kjedelig da! Lykke til, likevel.

Skrevet

nettopp det jeg sa også..men ingenting de kunne gjøre i dag..:(((

Skrevet

Glemte å skrive at jeg føler at ikke de tar meg på alvor siden jeg er så ung..liksom bare eldre mennesker i legers øyne som får det..

Skrevet

Jeg er bare 23, og har feil hjerterytme og hadde hjertesvikt da jeg var 20... Så det er nok mulig! Og jeg kjenner flere fra sykehuset som var rundt 20 år da det ble oppdaget. Du får si klart i fra om hvor bekymret du er, det er viktig for at de skal ta deg på alvor.

Skrevet

Jeg selv har ikke hjerte flimmer, men derimot så står jeg så langt oppi det som en kan med min pappa. Han har nemlig dette. Han ble værre og værre og værre. Så i november så ble han sykmeldt og fikk beskjed om å ta det rolig. Hjertespesialist har tatt UL av hjerte hans, og røntgen er tatt samt ekg. Denne hjertespesialisten OG legen har mast på ahus om hurtig innleggelse på restarting av hjerte. Det er en enkel prosedyre der de gir strøm rett å slett så hjertet starter på skratch om du skjønner. Noen ganger så må en ha dette en gang til. Og det er supre prognoser for dette;))

Men derimot så er ahus=anus... ganske så trege av seg. Og lørdag som var så ble min pappa så dårlig at han ble kjørt inn med fulle sirener til ahus. Misstanke om at det var massisvt hjerteinnfarkt. Fordi han hjerte hans da hele tiden jobber så innmarri pga hjerteflimmeret.

Men det var hjerteflimmeret som lagde krøll. Og han orka kun gå på toalettet og til sengen. På monitoren han er koblet til så så vi hele tiden at hjertet hans jobbet kjempe masse og det var meget ustabilt med han. Og blodtrykket hans er enda skyhøyt. Men nå har de hvertfall våknet på ahus. I morgen skal de overføre han til riksen for å operere han der. De fant ut at han har noe smale årer inn til hjertet, og er ikke snakk om noe blokking, da han har flotte årer og perfekt kolesterol. Og mener dette kan ha en innvirkning på at hjertet ikke får nok oksygen.

Etter inngrepet i morgen så er prognosene kjempeflotte for pappa hvertfall.

Så jeg vil be deg om å ikke gi deg på at du krever sjekk. Fastlegen din kan ikke skylde på at du er ung, den er rett å slett altfor tynn. Er ikke meningen å skremme deg om dette med pappa, men er slik det er for han nå med dette problemet.

Masse lykke til å håper virkelig du blir tatt alvorlig.

Ikke meningen å være anonym, men av hensyn til pappa så er jeg det.

m

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...