Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på, er noen her som vet hvor mange lykkes første gang, andre gang osv.Jeg er allerede ferdig med 1 mislykket forsøk og lurer litt på hvor vanlig det er at man trenger flere ganger.En venninne fortalte nemlig at det var større sannsynlighet å lykkes 2 eller 3 gang. Jeg skjønner at det varierer fra person til person, men lurte på om noen visste hva statistikken sier om sjansene, hvis dere skjønner hva jeg prøver å si! ;)

hilsen

Helene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Majoriteten trenger mer enn et forsøk.

En grunn til det er at første runde ofte blir en slags "testrunde", for de som trenger flere forsøk så har man etter første runde mer kunnskap om hvordan man responderer på medisiner etc, og da kan man i større grad tilpasse medisineringen ved andre forsøk. Dessuten skal vi huske at for unge, friske par er sannsynligheten for å oppnå befruktning i løpet av en menstruasjonsperiode faktisk ikke mer enn 20-25%.

De forskjellige klinikkene opererer med litt forskjellige tall, men det er vel i snitt noe sånt som rundt pluss/minus 30% som lykkes per forsøk (avhengig av hvem du spør, og av den enkeltes "kasus").

Skrevet

Takk for det, var akkurat det jeg lurte på - da er det bare å krysse fingre og håpe at det går bedre neste gang.. :)

Helene

Skrevet

Mener å ha lest et sted at adekvat behandling er 4-6 forsøk....

Har også lest sammenligning med terningspill; noen trenger flere "kast" før man får seksern... Det er ikke alle egg som er ment til å bli barn, og det kan en ikke se i mikroskopet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...