Kliko Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har ikke hatt noen merkbare kynnere fram til nå ( er 34 + 3), men i dag har jeg hatt sånn bølge vondt i ryggen veldig mange ganger.. Begynner litt høyt i ryggen og jobber seg nedover.. Varer i alt fra 10 sekunder til minutte, men har hatt det i hele dag. Og når jeg få det er det så ubehagelig at jeg må stoppe opp med det jeg gjør.. Virker ikke som det hjelper å bytte stilling eller gjøre noe annet heller.. Blir litt bekymra for er jo litt tidlig å ha rier nå?? Noen som vet?????????????????? hjelp???!!
mammaen til 2+1 Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Strammer magen seg når du har disse?? Er du veldig i tvil så ring føden!
Mayken Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Dette er så forskjellig fra person til person. Ring føden og snakk med dem hvis du lurer. De stopper ikke fødselen så lenge du har rundet 34 uker.
Gjest Tina-Mari m/Tvillinger! Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Hei på deg :0) Dette er ikke lett.... Tror alle vil beskrive det forskjellig... Jeg trodde jeg hadde overbelastet en muskel i ryggen, og jeg hadde maserier i nesten 3 timer før jeg skjønte hva det var! Men det kan høres ut som maserier i hvertfall. Det er jo ikke sikkert at du føder nå uansett. Jeg hadde maserier for 28 desember og har de inni der enda... Jeg er i uke 33 nå og hr 2 i magen som er såpass store at jeg godt kan føde nå. Nå vet jeg jo ikke hvordan du ligger ann.. Hvis du er i tvivl kan du jo ringe sykeuset og snakke med vakthavende jm. Da får du i allefall ro i sjela, eller du får beskjed om å komme inn for en sjekk. Det er jo ikke værre enn det! Vet ikke om dette var til hjelp men.. Masse masse lykke til!
Kliko Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 Nei, har ikke merka at magen har stramma seg noe, men kal prøve å kjenne etter. Okei, prøver å ta en dusj jeg, også ser jeg om det går over om litt, hvis ikke får jeg ringe føden / jordmora i morgen
Clementine Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Forskjellen på kynnere og rier er at rier øker i lengde og intensitet. Hvis ikke de varer lenger og lenger, og blir vondere og vondere, er det nok bare kynnere eller kanskje også masrier. Jeg har hatt det slik du beskriver flere ganger de siste månedene, er 32 uker nå. Ingenting å bekymre seg for ifølge lege og jordmor, og kan like gjerne gå til termin eller lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå