ApriIbaby Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Pga snøværet tok jeg toget til jobb idag. Som 1000 andre. Ergo ble toget stappfult og det var med nød og neppe jeg fikk karret til meg en sitteplass. Men hva om jeg ikke hadde fått? Tror ikke jeg hadde klart å stå rett opp og ned i 3 kvarter - med bekkenplager og relativt stor mage. Hva skulle man gjort? Er vel ingen egne plasser for gravide på toget vel? -vet ikke om jeg tør ta toget mer...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Da spør du noen om du kan få sitte pga bekkenplager og strutter ekstra med magen... ;-) Men nordmenn er helt elendige på det!! I Praha spratt flere folk opp fra setene til og med FØR jeg var kommet meg på toget! Var 7 mnd på vei da...
Gulosten™ Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Hvis ingen reiser seg må du jo snakke til folk Spørre pent om ikke du kan få sitte, eller braute deg fram og trykke ut magen til beskuelse, satse på at noen ser deg og reiser seg ...
flypapir Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Hadde du ikke funnet noen plass kunne du spurt noen pent om du kunne fått deres plass. Er nok mange som ikke tenker på at noen trenger sitteplassen mer enn dem..
ApriIbaby Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2009 Tviler på at jeg hadde fått meg til å spørre noen om å få plassen deres.... Jeg er av tyoen som heller hadde holdt ut til jeg hadde besvimt. Idiotisk, men sant.....derfor vet jeg ikke om jeg vil ta toget mer :/
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 På ICE togene er det egne sitteplasser for gravide. Men ikke på lokaltogene...
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har forøvrig stått de tre kvarterene det tar med toget fra Oslo og hjem MANGE ganger som gravid, mens ufordragelige menn i dress og annet snusk har sittet på gravidplassene på toget jeg har tatt. Kjempehyggelig. De flytter seg heller ikke om man spør pent eller ved litt krassere tilsnakk dessverre.
ApriIbaby Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2009 Såpass - det er en av grunnene til at jeg kvier meg for å spørre....
It's all about me Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er den litt demostrative typen. Så satte meg ned på gulvet og ammet en gang jeg, DA ble jeg tilbudt sitteplass. Merklig nok var de ikke norske, men turister, he he. Så hadde jeg vært skikkelig gravid på et tog og ingen reiste seg hadde jeg med mye ekstra knot satt meg ned på gulvet og overdrevet til tusen hvor vanskelig det var.
Norwegian by injection Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Nordmenn er ikke flinke når det gjelder hverdags høflighet. Tragisk at ingen flyter seg for en gravid dame! Hadde ikke skjedd i USA eller England.
erteposen + 4 Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 De fleste gravide har jo ikke bekkenløsning og trenger spesialbehandling, selv om det er god skikk og bruk å tilby et sete til en høygravid i alle fall. Opplever ofte at unge menn spretter opp. Om du har bekkenløsning finnes det seter merket med handikappet/eldre o.l og de kan en bruke. En kan også be noen pent om å få sitte synes jeg. Mannen min har til og med opplevd at gravide synes det er litt fornærmende å bli tilbudt sitteplass. Hadde selv bekkenløsning og med krykker spratt i alle fall alle opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå