Gå til innhold

Noen med peiling på høyt blodtrykk (samme som dib)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 4 dager på overtid i dag og de målte bt på 124/94 (tok tre målinger, dette var den laveste). Blir ikke gjort noe spesielt i forhold til det, men jeg fikk mast meg til en tidlig overtidsvurdering til fredag...

Er det forsvarlig eller burde jeg kreve at de følger nøyere med på det?

Hadde også noe proteiner i urinen forrige uke, men de fant ikke dette idag... Er i tillegg kvalm, men det har jeg igrunn vært de siste ukene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt høyt undertrykk.. Men undertrykket alene viser jo ikke tegn på svangerskapsforgiftning alene når det er så lavt.. Da kommer det også proteiner i urinen og ødemer vil komme ganske tydelig frem..

Hva mener du om det er forsvarlig?? Er du urolig så kan du jo bare stikke nedom legen i morgen eller torsdag.. Er undertrykket over 100 så vil de jo gjøre noe..

Skrevet

Leste en tråd på dib om noen som hadde blitt sendt direkte til sykehuset for registrering når undertrykket var på 90, var igrunn derfor jeg lurte litt..

Skrevet

Kommer litt an på hva blodtrykket ditt har vært tidligere. Undertrykk over 90 er ansett som forhøyet, men så lenge du ikke har proteiner i urinen, har du ikke svangerskapsforgiftning. Men du bør jo få kontrollert både blodtrykk og urin ila relativt kort tid (ila uka)for å se om det utvikler seg.

Skrevet

Men hva har blodtrykket ditt ligget på ved tidligere målinger i svangerskapet??

Det er ikke noe farlig alene med litt høyt blodtrykk.. Grunnen til at man jo frykter høyt blodtrykk i svangerskapet er pga det er en av tegnene på svangerskapsforgiftning blant annet..

Jeg har ikke hørt at det er vanlig at man automatisk blir utredet om man har undertrykk over 90,. Er vel flere faktorer som spiller inn..

Det er også mange faktorer som kan gjøre at du ved en måling kan ha høyere tall en andre ganger.. !

Skrevet

Blodtrykket mitt har tidligere hatt ett undertrykk på 70, men steget opp mot 80 og litt over det nå mot slutten. Har i grunn vært en ganske jevn stigning utover i svangerskapet.

Skal ta ny prøve til fredag (+ctg osv), så det bør vel gå greit å vente til da ettersom det ikke var noen proteiner i urinen i dag?!

Takk for svar hvertfall!:)

Skrevet

Ja det ville ikke plaget meg ihvertfall.. Du kjenner jo din egen kropp best.. Men får du plutselig veldig hevelser i bena f.eks så ville jeg kontaktet legen igjen .. =)

Skrevet

Ordner seg nok, er vel bare litt bekymret for alt og ingenting. Greit å ha et sted å forhøre seg..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...