Treningsmamma har født ♥ Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Lillegutt ble født 3 uker før tiden... akkurat på dagen innenfor normalen. Han hadde gulsott og sov mye den første tiden, men ting har blitt bedre og utviklingen er i gang. Han følger meg med blikket, smiler, ler og babler i vei, men han har problemer med å ligge på magen, han har en favorittside (har fått henvisning til fysio) og han er ikke interessert i leker/rangler ennå. Babygymmen har han begynt å følge med på og han tygger masse på hendene sine. Var på 3 mnds kontroll i går og følte at han ikke kunne noe av det helsesøster var ute etter- men hun sa ingenting- bare at han så fin ut i følge kurven (6600 gr og 62,5 cm lang). Flere som har for tidlig fødte barn og som "henger" litt etter i utvikling?
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Vår tulle kom akkurat på termindato - men kan ikke så veldig mye mer enn hva du ramser opp - og hun nærmer seg 4 mndr. Men hun er blitt ganske flink i å ligge på magen - på bare noen dager. Men hun er heller ikke veldig interessert i leker enda, og tar ikke tak i de lekene som henger ned fra babygym, for eksempel. Hun har heller ikke begynt å snu seg fra rygg til mage. Tror hverken din eller min "henger etter" i utvikling!! Alle barn er forskjellige og utvikler seg deretter. Vi har nok barn innenfor normalen
Lilja121 Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Poden min er 12 uker. Han høres i stor grad ut som deres tulle. Prater og ler, er veldig glad i babygymen sin (spesielt når vi setter igang lyd/lysprogrammet!!) men avskyr å ligge på magen og gjør ingen mine til å ville snu seg. Har så vidt begynt å gripe etter ting, men er mer interessert i å 'prate' med lekene sine enn å faktisk ta i dem. Har en engelsk bok som lister hva en baby bør kunne, ofte kan, muligens kan, og i sjeldne tilfeller kan etter hver måned. Høres ikke ut som tulla di er unormal i forhold til det boken sier :-)
temine Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Babyen din er jo ikke fortidligfødt, og henger heller ikke etter. Er ikke meningen de skal gjøre så mye mer enn å gi blikkontakt, smile og prate med vennlige fjes:) Også blir de gradvis mer interessert i leker med fine farger i tillegg til ansikt. Når de blir en 4-5 mnd griper de leker og snur seg fra rygg til mage/mage til rygg osv. Noen tidligere, andre senere. De fleste babyene tror jeg avskyr litt det å ligge på magen, spesielt de med "favorittside" og evt en liten stivhet i nakken eller liknende. Vi har begynt til kiropraktor med vår, så det bedrer seg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå