Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #1 Skrevet 20. januar 2009 Et par jeg kjenner skal gi sønnen sin navnet Akselander, var helt sikker på at jeg hørt feil og at de mente Aleksander, men nei han skal hete Akselander.... noen som har hrt om det før?
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Det kan det ikke være mange som heter. Jeg har aldri hørt det før. Fint med litt originalitet, men jeg tipper at mange kommer til å anta at han har stavet det feil.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #3 Skrevet 20. januar 2009 Sjekket på www.ssb.no/navn for moro skyld Du søkte på mannsnavnet: Akselander Det er 3, 2, 1 eller 0 menn som har Akselander som første fornavn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #4 Skrevet 20. januar 2009 Tipper han skal bli lei av å stave navnet sitt... Dagen etter at han fyller 18 bytter han sikkert navn til Aleksander, så slipper han flere misforståelser!
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Tunga mi slår krøll når jeg skal uttale det...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 Hehehehe høres ut som det er en store søster eller store bror som ikke klarer å si Aleksander...Som har fått velge namn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 Ja, har problemer med å uttale det selv...men historien bak er at han ville ha aleksander og hun aksel, og så ble de ikke enige, så faren hans sa på tull at da fikk de kalle han akselander og de syns det klinga så bra at de ville ha det... Rare folk mener jeg men.... HI
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 Jeg tror ikke at jeg hadde brukt det navnet selv, men jeg synes det var litt søtt når jeg fikk bakgrunnshistoria.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Aldri hørt før nei. Ville nok aldri vurdert det selv. Å hvis de absolutt må bruke begge navnene så ville jeg heller kalt ungen aksel aleksander. Selv om det er tungt det å.. Men siden det er så og si ikke er noen som heter det.. Så håper jeg ikke foreldrene til dette barnet er inne på disse sidene. Du er lett og avsløre da..
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2009 #11 Skrevet 20. januar 2009 Haha, om de så skulle se dette, er det ikke så lett å "avsløre" meg, det har fortalt navnet og historien til maaaange....
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Har ikke hørt Akselander før, men syntes ikke det var noe verre oppdiktet navn enn f.eks. Chrisander (grøss....)
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Hørtes ut som en skriveleif spør du meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå