Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ååå,er så godt når han er hjemme:)Har jo fri fire uker og det er jo for at han først jobber to,men likevel er det kjipt når han reiser.Hvertfall nå som formen er laber og med to unger til som trenger meg så kan jeg ikke si jeg ser frem til 14 dager alene..

Men,men alt går...heldigvis er jeg sykemeldt til han kommer hjem og det hjelper jo veldig da:)

Flere som er offshore-enker eller har reise-mann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min kjæreste reiser på havet, er så kjedelig og trist når han reiser. nå reiste han i 2 januar. også kommer han ikke hjem før i mars engang. håper at han er hjemme til den første ultralyd timen men det er tvilsomt.

Min reiser som regel 1på å en av. men han reiser litt extra nå som han skal bli pappa:P

Skrevet

Åi,det var lenge borte om gangen..

Min har to uker på og fire uker fri så er jo en veldig bra turnus.Men synes likevel de 14 dagene kan gå fryktelig seint men så er det jo fantastisk de 28 han har fri!!

Har du flere barn?Når er terminen din??

Skrevet

Min mann er også offshore. Jeg er helt enig i at de fire friukene egentlig veier opp for de to alene-ukene. Men jeg satt og regnet på det her om dagen og fant ut at han tross alt er borte 1/3 av året! Da hørtes det plutselig veldig mye ut.

Det er eksra slitsomt å være alene nå som magen vokser og ettåringen krever sitt. Håper jeg kommer noen lunde greit i gjennom svangerskapet mtp helsa, men er stygt redd for at bekkenet kommer til å krangle :(

Vi har i alle fall tatt noen tiltak for at jeg skal ha det så greit så mulig når jeg er alene hjemme. Vi vasker opp alt av skittentøy på forhånd og vi har skaffet en vaskehjelp som strigler huset fra topp til tå en gang i uken. Mannen min storhandler også før han reiser, alt vi trenger av tørt og vått. Er bare melk jeg trenger å fylle på mot slutten av aleneukene.

Kvelden er kjedelig da.. kommer meg jo ingenvei så lenge jeg er alene med den lille, men med TV og PC går jo egentlig kvelden fort :)

Skrevet

Ja,kveldene og helgene går litt tregt.men godt for oss at vi har bim,her slår jeg ihjel mange timer:D

Det var lurt med sånne tiltak,kan være vi også skulle starte opp med det:)

Har du regnet på om han blir hjemme rundt føde-tid??Min reiser 31.juli fant jeg ut og jeg har termin 4 august så den passet ikke så bra.Men heldigvis er det muligheter for å jobbe inn eller bytte.Og hvis ikke får han bare sykemelde seg,føder ikke uten han ei gang til(måtte nemlig det sist,da satt han offshore mens jeg pusta og peste) Jeg har veldig raske fødsler så er litt ekkelt å være alene når det starter..

Skrevet

Ser ikke min på 2 og 2 mnd jeg da..Så jeg synes 2 uker høres ut som en drøm......Han reiste 5 januar ser han igjen 5 mars...Så reiser jeg 2 april og da ser jeg han igjen i begynnelsen av juni... Så kjiipt når man er gravid,men alt må jo gå...

Tross alr funnet kjærligheten kan ikke klage da=))

Skrevet

Ja, tiltak er alfaomega for at jeg skal klare de to aleneukene. Og jeg tar gjerne i mot tips til flere tiltak! Det er ikke minst godt psykisk å vite at vi har tilrettelagt der vi kan. Må jo legge til at jeg ikke har førerkort enda (tenk det.... snart 30 og ikke førerkort!), noe som gjør alt så mye mer komplisert. Levering og henting hos Dagmamma før og etter jobb er jo mer slitsomt når jeg må gjøre det til fots, event med offentlig transport...

Krysser nok en gang fingre for at helsa holder!

Han skal etter planen reise ut dagen etter termin, det vil jo si at han er hjemme den siste mnd før terminen og har stor sjans for da å få med seg fødselen.(det er sånn du også må tenke på det!) Er ikke babyen kommet til termin blir han hjemme de to ukene og tar det som de 14 dg han har rett på iforb m fødsel.

Jeg kan uansett aldri tenke meg at jeg er kapabel til å klare meg selv hjemme på overtid uten min kjære.

Skrevet

Jeg er også offshore-enke :P

det man må tenke på er at de faktsik er hjemme 8mnd i året og jobber bare 4mnd.. så hvis vi regner på det så er jeg HELT sikker på at de er mer hjemme enn de fedre som jobber man-fre 8-5 og ofte overtid oxo...

Siden Jørgen jobber slik han gjør så er vi så heldige at når han er hjemme, er han hjemme med vår sønn 2 dager i uken!!! det kunne han aldri gjort hadde han ikke hatt den jobben..

man må fokusere på det positive og det er det veldig mye av!!!

Ja jeg er enig i at det er stuselig når han er borte, men jeg er litt glad i å ha alenetid jeg da, så 1. uka går det veldig bra, men det er 2. uka som er jævlig syns jeg!!!!

Skrevet

Har ikke gode tips til tiltak,virker som du er mye flinkere på det punktet enn jeg er.

Men at du greier deg uten lappen er for meg ubegripelig :DDet hadde aldri gått her..

Vi bor ikke midt i byen så jeg er nødt for å bruke bil ganske ofte,og med en 7 åring som skal på fotballtrening og kamper,svømming og snekkerklubb så går mye av min tid med i bilen..

Har også en toåring som krever sitt så er mottakelig for mange gode tips om tiltak.Har rutine for hvordan jeg gjør ting når mannen er på jobb og svigerforeldre og foreldre som er med å passer eller kjører/bringer så får det til å gå ihop på et vis:)

Av og til fatter jeg ikke at jeg ga meg ut på nr.3...hehe :)

Skrevet

Jeg er også egentlig glad vi har det som vi har det,han er tross alt mye hjemme:)Jeg jobber 60 % ,altså 3 dager i uken så de 4 ukene han er hjemme så er det han som har ungene de dagene og det har de veldig godt av.Blir veldig knyttet til faren og det er jeg veldig for:)

Jeg synes egentlig 1.uka er verst,når jeg kommer over i 2.uka så er rutinene innarbeidet så synes det gå lettere da:)

Men merker at jeg har to unger å ta meg av nå mens jeg er gravid,var enklere sist gang :D

Skrevet

Hei wonder!!

Ja 2 uker er nok en drøm i forhold til sånn som dere har det.Tror aldri jeg hadde greid det..

Men alt for kjærligheten ja:):)

Er det førstemann for deg??

Skrevet

Ja er altfor lenge mn man blir vant md det:)

Næi dette er første, har termin 6 august;P

så har jeg kanskje mage når hn kommer hjem:D

Skrevet

hei kjenner meg godt igjenn . jeg er så glad for i morgen kommer mannen min hjem etter 15 dager borte . å denne turen har føltes ekstra lang for her har jeg og 3 barn hatt omgangsyken i 1 1/2 uke :( kjenner att jeg er ganske sliten og klar for att mannen skal komme hjem og avløse meg litt :) Minste mann er bare 7 måneder også så der blir det jo ekstra mye bæring og trøstning på armen når han har vært syk. når man i tillegg er gravid med nr 4 så merker jeg att dagen ikke alltid har mange nok timer hehe

Må legge til att det er sjelden att vi blir syke alle på engang men denne turen klarte vi det .

Skrevet

hei! jeg også er "offshore-enke".. hehe

Akkurat nå har ikke min kjære fast turnus, han er disponibel hele tiden. Han jobber på båt, og blir ute til jobben er ferdig gjort. Han har vært ute i 1 uke, og regner med å være ute i minst 2 til.. bekkenet mitt bare er IMOT meg, har vondt både dag og natt, også har jo jeg ettåringen min her hjemme som blir mye bæring på! men koser meg veldig med han da:) synes det sånn sett er greit med mann som jobber offshore. Får tid til å savne hverandre, og jeg får tid til meg selv og mitt.. så er han hjemme i mange uker når han først er hjemme!!;) og da koser vi oss!

Skrevet

ja,er fordeler også med at de er offshore,får masse tid til familie når de kommer hjem.Min er aldri borte mer enn 14 dager og alltid fire uker hjemme og jeg er veldig glad han har fast turnus:)

Her er det også vanlig at ungene ALLTID blir sjuke eller det er et eller annet mens han er borte,det slår aldri feil:D

Men heldigvis har jeg mye familie rundt meg som trår til hvis det trengs...

Skrevet

Hei!

Min samboer skal mest sannsnynlig begynne offshore te sommeren/høsten engang. Jeg er i utgangspunktet positiv til at han skal ut, men er litt skeptisk hvordan det blir med en nyfødt i huset (termin 3.juni) + en rottweiler på 8 mnd. Det blir nok å gjøre vil jeg tro. Hunden er utrolig snill og lydig, men svær. Turnusen han skal jobb er to uker på og fire uker hjemme....Tror jo absolutt det både er positive og negative sider med en slik type jobb! blir iallefall ekstra koselig når han kommer hjem igjen!

Blir uansett spennende å sjå!

Milli123

Skrevet

hei milli123

Det kommer til å gå kjempefint det:) min mann begynte offshore når jeg var på vei med nr.2 og synes ikke det har vært noe problem.Av og til litt stressende selfølgelig men det veier opp å ha han hjemme 4 uker av gangen og da har han masse tid til ungene:)

Nå venter vi nr 3 så skal bli spennende å se hvordan det blir :D

Du kommer hvertfall til å føle forelskelsen bruse igjen hver gang han kommer hjem:D tror forholdet har godt av å kjenne hvordan det er å savne hverandre litt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...